یك كارشناس صنعت هوایی مطرح كرد

دو گزینه ایرلاین های كوچك: ادغام یا ورشكستگی

دو گزینه ایرلاین های كوچك: ادغام یا ورشكستگی

ارتباط با مشتری: یك كارشناس صنعت هوایی معتقد می باشد در صورتیكه شركت های هواپیمایی ایرانی كوچك نتواند چاره ای برای شرایط اقتصادی فعلی خود پیدا كنند، باید برای ورشكستگی آماده شود.


هوشنگ صدیق در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: در طول سال های گذشته شركت های ایرانی با عنایت به تحریم های گسترده بین المللی همواره با مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم كرده اند و امروز با عنایت به تحریم های جدید آمریكا بار دیگر شرایط دشوار شده است.

به گفته وی، در شرایطی كه شركت های كوچك نه می توانند به ناوگان محدود خود اتكاء كنند و نه شرایط خرید گسترده ای هواپیماهای جدید را دارند، تنها دو گزینه پیش روی خود خواهند دید یا ادغام با دیگر شركت ها، یا ورشكستگی.

این كارشناس صنعت هوایی با بیان این كه بحث ادغام ایرلاین های ایرانی از چند سال قبل در سازمان هواپیمایی كشوری مطرح است، توضیح داد: با وجود آنكه این سوژه برای دورانی نسبتا طولانی مطرح بوده، اما هیچ گاه در مرحله ی عمل به جایی نرسیده است چونكه هر یك از ایرلاین ها راضی نمی شوند شرایط فعلی خودرا تغییر دهند.

صدیق افزود: امروز از یك شركت هواپیمایی مجوز فعال داشته باشد امكان فروش آنرا خواهد داشت، اما اگر بخواهیم در فرآیند ادغام یكی از این شركت ها از حق مجوز خود چشم پوشی كند اساسا این اتفاق نمی افتد و همین مساله سبب شده طرح ادغام برای دورانی طولانی بدون پشتوانه اجرایی باقی بماند.

به گفته مدیرعامل سابق شركت زاگرس، در شرایط فعلی و با عنایت به عدم وجود انگیزه لازم در بین ایرلاین ها برای ادغام سازمان هواپیمایی كشوری باز نتوانسته كاری صورت دهد و حتی مجبور شده كه به شركت های جدید مجوز فعالیت دهد تا هر یك از آنها چند فروند هواپیمای محدود وارد ناوگان كرده و كار خودرا آغاز كند.

وی درباره ی شرایط برون رفت از این اوضاع باز اظهار داشت: شاید اگر دولت دخالت كرده و با سهامی عام كردن برخی ایرلاین ها برایشان اسمی جدید انتخاب كنند، امكان ادغام وجود داشته باشد، اما در غیر این صورت باید منتظر ماند كه این ایرلاین های كوچك به ورزشكستگی نزدیك شوند.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، با خارج شدن دولت آمریكا از برجام راه خرید هواپیماهای جدید برای ایرلاین های ایرانی از بین رفت و آنها باید دوباره میان انتخاب های دست دوم یا هواپیماهای شرقی سردرگم بمانند.

ایران ایر قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما را نهایی كرده بود كه با خروج آمریكا از برجام تنها توانست ۱۶ فروند آنرا دریافت كند.

با بالارفتن قیمت ارز میزان كفایت سرمایه ایرلاین های ایرانی باز به حدی پایین آمده كه خیلی از آنها شرایط خرید هواپیماهای جدید با سرمایه قبل را ندارد.




1397/09/21
15:02:07
5.0 / 5
104
تگهای خبر: اقتصاد , شركت , صنعت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری