مهر خبر می دهد؛

آئین نامه كاهش موانع مشاغل مجازی ابلاغ گردید

آئین نامه كاهش موانع مشاغل مجازی ابلاغ گردید

ارتباط با مشتری: سازوكار اجرایی كارگروه كاهش موانع و پشتیبانی از كسب و كارهای مبتنی بر فضای مجازی به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، برای پشتیبانی از كسب و كارهای مبتنی بر فضای مجازی و كاهش موانع این نوع مشاغل، دستورالعمل «تشكیل و نحوه عمل كارگروه كاهش موانع كسب و كارهای مجازی از راه ساماندهی و كاهش شكایت دستگاه ها به طرفیت آنها»، به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردید.
بر اساس این شیوه نامه، كارگروه كاهش موانع كسب و كارهای مجازی با عضویت نماینده معاونت حقوقی ریاست جمهوری بعنوان رئیس كارگروه و نمایندگان وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ تعاون، كار و رفاه اجتماعی ـ صنعت، معدن و تجارت ـ فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ امور اقتصادی و دارایی و همین طور معاونت علمی ریاست جمهوری در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشكیل میگردد.
«كمیته تخصصی» این كارگروه باز متشكل از كارشناسان معرفی شده هر یك از دستگاه های عضو كارگروه با تلفیقی از مدیران كل استانی دستگاه های عضو به ریاست استاندار در استان مربوطه تشكیل می شود؛ درخواست رسیدگی و تجویز شكایت هر یك از دستگاه های مشمول یا گزارش ارسالی هر یك از دستگاه های اجرایی ابتدا در كمیته تخصصی مطرح میگردد و در صورت عدم رفع اختلاف، سوژه در كارگروه كاهش موانع كسب و كارهای مجازی، جهت تصمیم گیری نهایی مطرح خواهد شد.
زمان جلسات كارگروه، سوژه آن و دعوت به جلسه اعضا با قید دعوتنامه توسط نماینده معاونت حقوقی ریاست جمهوری بعنوان رئیس كارگروه، به اعضا ابلاغ میگردد.
چنانچه سوژه از راه كمیته تخصصی حل و فصل نشود، هر كدام از دستگاه های دولتی كه قصد شكایت از متصدیان كسب و كار و كارآفرینان كسب و كارهای مجازی را داشته باشند، باید سوژه را در چارچوب درخواست شكایت جهت طرح و بررسی در كارگروه، به رئیس كارگروه كه معاون حقوقی ریاست جمهوری است، اعلام نماید.
همچنین دستگاه های دولتی باید در درخواست خود به صورت مشخص، نوع تخلف، مستند قانونی مربوطه و آثار و عواقب تخلف به همراه راهكارهای حل و فصل سوژه را بیان كنند.
بر اساس بخشنامه ابلاغی، در صورتیكه كارگروه كاهش موانع كسب و كارهای مجازی، تخلف سوژه شكایت را مقرون به واقع تشخیص دهد، اجازه طرح شكایت توسط دستگاه دولتی را خواهد داد؛ چنانچه تخلف احراز شده، از نظر كارگروه بدون احتمال ورود خسارت یا عواقب جدی قابل اصلاح باشد، كارگروه به طرف شكایت، فرصت اصلاح یا رفع تخلف را می دهد. چنانچه با بیان دستگاه طرف شكایت از اصلاح یا رفع تخلف استنكاف كند، كارگروه مجوز طرح شكایت را به دستگاه متقاضی شكایت خواهد داد.
حسب مصوبه هیئت وزیران، هیچ یك از دستگاه های مشمول اجازه ندارند بدون طرح موضوع، در كمیته تخصصی و كارگروه و تجویز طرح شكایت، نسبت به طرح شكایت و درخواست فیلترینگ یا پاسخ به هر استعلام به منظور فیلترینگ اقدام كنند؛ در غیر این صورت اقدام مدیرانی كه بدون در نظر گرفتن مجوز، شكایت را امضا كنند، به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری جهت رسیدگی، ارجاع خواهد شد.



1397/10/03
18:00:49
5.0 / 5
20
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری