وزیر راه و شهرسازی خبر داد

حل مشكلات قرارداد برقی كردن قطار تهران - مشهد

حل مشكلات قرارداد برقی كردن قطار تهران - مشهد

ارتباط با مشتری: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قرارداد برقی كردن قطار مشهد-تهران منعقد شده اما با اشكالاتی روبه رو شده و ما مذاكراتی داشتیم كه در آینده نه چندان دور موانع قراردادی حل خواهد شد و ما ترتیبی خواهیم داد كه این پروژه با سازوكار متفاوتی دنبال شود.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، محمد اسلامی شب گذشته در حاشیه مراسم افتتاح واحدهای مسكن مهر گلبهار در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: ما در برنامه داشتیم كه ۱۵۰ هزار واحد از مسكن های مهر باقیمانده را امسال به بهره برداری رسانده و تحویل مردم دهیم كه تا اواسط بهار اجرا می گردد. ما به صورت هفتگی شاهدیم كه مسكن های مهر افتتاح می شود. در همین مقطع زمانی ۲۲۶۱ واحد در مشهد راه اندازی شد كه در گلبهار ۱۱۰۱ واحد به بهره برداری رسید.
وی با بیان این كه سوژه مهم در مسكن مهر این بوده كه قسمتی از آن خارج از مدیریت و اراده ما و در دست تعاونی هاست، عنوان كرد: این امر مشكلات حقوقی و قضائی را برای خریداران به وجود آورده است. بخشی مربوط به وضعیت قراردادی بوده كه بعنوان قراردادهای سه جانبه مطرح است، ما این قراردادها را تعیین تكلیف كردیم و پروژه ها در حال انجام می باشد كه تا آخر سال ۱۳۹۸ تحویل خواهند شد.
اسلامی اضافه كرد: تعدادی باز فاقد متقاضی بوده كه با استانداران و سازمان های امدادی مانند كمیته امداد و بهزیستی هماهنگ كردیم تا در اختیار اقشار تحت حمایت آن سازمان ها قرار داده شود. ما درانتها این دولت مسأله ای به نام مسكن مهر نخواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این كه مهم ترین اقدامات وزارتخانه برای سفرهای نوروزی هماهنگی با دستگاه های عضو ستاد سفر است، اشاره كرد: ناوگان های ما برای خدمت رسانی آماده سازی می شوند و در حداكثر آمادگی قرار می گیرند. برنامه ریزی های لازم در زمینه ریلی، جاده ای، هوایی و برای سفرهای دریایی و گردشگری صورت گرفته است. بخش دیگر آماده باش راهداران بوده كه ۱۲ هزار راهدار با ۹۰۰۰ ماشین آلات و امكانات راهداری مهیا هستند و در خدمت مردم خواهند بود.
وی افزود: با پلیس راهور و راه هماهنگی كردیم و مقرر است كه با كار عملیاتی مشترك سامانه های هوشمند را مراقبت نماییم و با علائم هشداردهنده و استقرار نیروی انتظامی نقاطی را كه دارای لطمه پذیری و جزو اولویت های اول ما است، برای ایام نوروز فعال نماییم.
اسلامی افزود: نكته آخر هماهنگی های مربوط به ایجاد قابلیت برای حذف نقاط حادثه خیر بوده كه امسال حدود ۸۰۰ كیلومتر باند دوم به وجود آمده و از این مقدار حدود ۲۲۰ كیلومتر به بهره برداری رسیده و تمام تلاش سازمان راهداری و شركت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل این است كه ۶۰۰ كیلومتر باقیمانده برای عید نوروز آماده شود.
وزیر راه و شهرسازی درباره برقی كردن قطار مشهد-تهران، اظهار داشت: قرارداد قطار مشهد-تهران منعقد شده اما با اشكالاتی روبه رو شده و مسائلی را در بحث فاینانس داشته كه طرف تأمین فاینانس پس از تحریم ملاحظاتی داشت و ما مذاكراتی داشتیم كه در آینده نه چندان دور موانع قراردادی برطرف خواهد شد و ما ترتیبی خواهیم داد كه این پروژه با سازوكار متفاوتی دنبال شود.
وی با بیان این كه مذاكرات قراردادی و تفاهمات قطار مشهد-گركان صورت گرفته است، عنوان كرد: این پروژه فاینانسی است و با موافقت های انجام شده، سهم ما برای تأمین فاینانس كه ۱۵ درصد مبلغ قراردادها بوده، از صندوق توسعه ملی برداشته خواهد شد. این خط در دستور كار ماست و در حال مذاكره و پیگیری هستیم. امیدواریم این كنسرسیوم بتواند سریع مطالعات خودرا شروع كند. هنوز مطالعات مهندسی این خط شروع نشده و در سطح برنامه است، باید مسیر را مطالعه و نقشه های آنرا تهیه كنند و بعد وارد اجرا شود.
اسلامی بیان كرد: ما ۱۲ پروژه ریلی در سطح كشور داریم كه در اولویت قرار گرفتند. تعدادی پروژه های كریدورهای ترانزیتی ما هستند كه كمك می نماید تا قدرت لجستیك خودرا در كشور و سهم خودرا از ترانزیت افزایش دهیم.

بهره برداری از میدان راه آهن مشهد
محمد اسلامی، همین طور در مراسم بهره برداری از میدان راه آهن مشهد اظهار نمود: بیشتر از هر موقع در این زمان نیازمند توجه به كیفیت زندگی شهری هستیم. ما به اندازه كافی از هنجارها كاسته و بر ناهنجاری ها افزوده ایم. تلاش روزافزون برای رسیدن به آسایش كردیم، اما وسایل آسایش مانع آسایش ما شدند.
وی افزود: باید در مدیریت شهری به ضوابط و مقررات شهرسازی كه ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم و حوائج ما دارد، بازگردیم.
وزیر راه و شهرسازی اشاره كرد: باید از عدم توجه ضوابط شهرسازی و ایجاد المان هایی كه سبب سختی زندگی می شود و عوارضی مانند ترافیك و آلودگی هوا دارد فاصله بگیریم. بسیار امیدواریم كه در تمام كشور شوراهای شهرها و شهرداران به این مساله اعتقاد داشته باشند.
اسلامی با اشاره به این كه «در تهیه طرح های جامع همواره به دو اصل مهم توجه می كنیم»، اظهار داشت: نخستین مورد این است كه اقتضائات فرهنگ آن شهر و ظرفیت هایش را برای رسیدن به كیفیت مطلوب مدنظر قرار بدهیم و دومین مورد مولدسازی ظرفیت هایی است كه می تواند شكوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای شهر فراهم آورد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان كرد: این دو مورد را بعنوان دو بال پیش برنده برای ارتقا كیفیت زندگی شهری در درجه اول اهمیت قرار دادیم.
وی بیان كرد: نگاه دیگری كه در دستور كار داریم كنترل ساخت و سازهاست كه جلوگیری نماییم از این كه ساختمان ها به دست افراد غیر حرفه ای ساخته شوند. هم چنین كنترل شهرسازی را در دستور كار خود قرار دادیم تا با پای بندی به ضوابط معماری و معماری اصیل ایرانی و اسلامی از بی هویت شدن شهرها جلوگیری نماییم و هویت سازی و شخصیت سازی شهرها را همواره در دستور كار داشته باشیم.
اسلامی با اشاره به تقدیری كه در این مراسم از یعقوب دانش دوست، طراح المان راه آهن صورت گرفت، عنوان كرد: كار بهادار ای را انجام دادید. گرامی داشت و تكریم بزرگان همواره باید سرلوحه تكالیف ما باشد. مهمترین تكلیف پس از تكریم ادامه دادن این تفكر است؛ خلق المان هایی كه در تاریخ ماندگار باشد. هویت، باورها و شخصیت ما را پیش چشمان نسل حاضر و آینده به نمایش بگذارد و در راه رشد و توسعه نقش آفرینی كند. هم از آقای تقی زاده و هم آقای كلایی، شهردارانی كه بنای خلق مجدد و احیای این آثار را داشتند، تشكر می كنم.




1397/12/18
14:46:05
5.0 / 5
15
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری