مخالفت با تشكیل پرونده های بیمه بیكاری توسط كاریابی ها

مخالفت با تشكیل پرونده های بیمه بیكاری توسط كاریابی ها

ارتباط با مشتری: یك كارشناس حوزه كار از واگذاری سوژه بیمه بیكاری به بخش خصوصی واقعی استقبال كرد و اظهار داشت: با تشكیل پرونده توسط كاریابی ها و دریافت هزینه از طرف كارگران بیكار شده مخالفم و معتقدم منابع صندوق بیمه بیكاری نباید از صندوق تامین اجتماعی منفك شود.



علی اكبر لبافی در گفت و گو با ایسنا، درباره واگذاری امور بیمه بیكاری به كاریابی ها ابراز عقیده كرد و اظهار داشت: هم اكنون بالای ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه بیكاری هستند و تاكید بر تقویت صندوق به این علت است كه در شرایط موجود باید از منابع صندوق تأمین اجتماعی حفاظت نماییم.

وی افزود: آمار ۳۰۰ هزار نفری كه مقرری بیمه بیكاری به آنها پرداخت شده بالا است و صندوق بیمه بیكاری باید آنقدر قوی باشد تا در مواقعی كه گرفتار كسری شد، پوشش حمایتی خودرا همچنان داشته باشد.

جدا نكردن منابع صندوق بیمه بیكاری از صندوق تأمین اجتماعی

این كارشناس حوزه كار مخالفت خودرا با تفكیك منابع صندوق بیمه بیكاری از صندوق تأمین اجتماعی اعلام نمود و اظهار داشت: حق بیمه كارگران سال های سال است كه به صندوق تأمین اجتماعی واریز می شود و اگر مقرر است در آینده از محل حق بیمه ها درصدی بعنوان بیمه بیكاری پرداخت گردد چه صندوقی بهتر از تأمین اجتماعی كه به صندوق بیمه بیكاری متصل است و در زمان هایی كه گرفتار كسری شد می تواند به كمك بیمه بیكاری بیاید.

لبافی درعین حال از واگذاری سوژه بیمه بیكاری به كاریابی ها استقبال كرد و اظهار داشت: اصل واگذاری فی نفسه بد نیست ضمن آنكه دولت سهم سه درصدی خودرا نمی دهد و بخش خصوصی كل مبلغ حق بیمه را می پردازد ولی واگذاری باید به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد كه با حساسیت به سوژه رسیدگی كند و حتی این منابع را به تولید برگرداند. این كار هم به لحاظ اجتماعی در خانواده فرد بیكار شده اثرگذار می باشد و هم منابع درآمدی صندوق و نظارت های بعدی را تقویت می كند.

مخالفت با تشكیل پرونده های متقاضی بیمه بیكاری از طرف مراكز كاریابی

وی با ابراز مخالفت از تشكیل پرونده های درخواست بیمه بیكاری توسط مراكز كاریابی، اظهار داشت: اینكه كاریابی ها پرونده متقاضیان بیمه بیكاری را تشكیل بدهند و یك مبلغی هم از كارگر بیكار شده بگیرند پذیرفتنی نیست؛ چون فلسفه تأسیس صندوق بیمه بیكاری نگاه حمایتی بوده تا در مواقعی كه واحدهای تولیدی گرفتار مشكل شدند، حداقل برای شش ماه و حداكثر برای ۵۰ ماه از منابع آن استفاده كنند و پس از رفع موانع و مشكلات كارگر مجدداً به محل كارش برگردد و بنگاه به ظرفیت لازم برسد.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، برمبنای قانون بیمه بیكاری، بیمه شدگانی كه به سبب حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بدون میل و اراده خود بیكار شده و آماده به كار باشند می توانند از مزایای بیمه بیكاری استفاده كنند. اخیراً زمزمه واگذاری امور مربوط به بیمه بیكاری به كاریابی ها شنیده شده كه این امر مورد مخالفت خیلی از فعالان و كارشناسان حوزه كار قرار گرفته است.




1398/04/07
14:09:03
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , درآمد , كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری