پارسایی با اشاره به پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد

حكم دادگاه بدوی برای رئیس سازمان هواپیمایی

حكم دادگاه بدوی برای رئیس سازمان هواپیمایی

به گزارش ارتباط با مشتری سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی اظهار داشت كه برپایه رای دادگاه بدوی، رئیس سازمان هواپیمایی به علت عدم پاسخگویی به كمیسیون اصل ۹۰ به انفصال از خدمات دولتی و ۶ ماه زندان محكوم شده است.


بهرام پارسایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به نهایی شدن گزارش كمیسیون اصل ۹۰ درباره حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اظهار نمود: بعد از سقوط این هواپیما در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ این پرونده به كمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد و ما با گرفتن مشاوره، تحقیقات و اطلاعاتی كه از سایر پرونده های سوانح هوایی به دست آوردیم بررسی خویش را در اینباره آغاز كردیم و البته نگرانی هایی از انحراف در راه گزارش داشتیم، چونكه بخش عمده ای از پرونده های سقوط هواپیما بلاتكلیف است و یا آنهایی كه تعیین تكلیف شده خلبان در آن مقصر است.
وی تصریح كرد: هدف كمیسیون اصل ۹۰ نظارت بر طرز كار سه قوه است و ما هیچگاه به دنبال مچ گیری و مسائل حاشیه ای نبودیم. در همان آغاز هم با عنایت به این كه مبحث تخصصی بود مشاورینی را به كمیسیون دعوت كردیم و از اهل فن و خلبان های گوناگونی مشاوره گرفتیم. همینطور از سازمان هواپیمایی كشوری، شركت فرودگاه ها و شركت آسمان هم استعلام كردیم كه بخشی از آنها پاسخ داده نشد و بخشی از پاسخ ها هم غیرمرتبط بود. پیرو آن بازدیدی هم از فرودگاه یاسوج داشتیم.
سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی افزود: یكی از ایراداتی كه از نظر كمیسیون اصل ۹۰ وارد است این است كه كمیته بررسی سوانح هوایی كمیته مستقلی نیست و برپایه یك بخشنامه نادرست رئیس سازمان هواپیمایی حكم ریاست این كمیته را امضاء می كند در حالیكه این كمیته مقرر است عملكرد سازمان هواپیمایی را مورد بررسی قرار دهد.
پارسایی سرعت عمل در تهیه گزارش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را از جانب كمیته بررسی سوانح هوایی را دارای شائبه دانست و خاطرنشان كرد: كمیسیون اصل ۹۰ جلساتی را با مسئولین از شخص وزیر تا روسای سازمان ها، كمیته بررسی سانحه، خلبانان و كارشناسان مختلف داشته و به دلیل تعلل سازمان هواپیمایی در همكاری با كمیسیون مدیر این سازمان به قوه قضاییه ارائه شد كه طبق قانون به خاطر عدم پاسخگویی به كمیسیون اصل ۹۰ به انفصال از خدمات دولتی و شش ماه زندان با حكم دادگاه بدوی محكوم شده است.
وی با بیان این كه كمیته بررسی سانحه به دنبال مقصر نشان دادن خلبان هواپیمای تهران – یاسوج بوده، اظهار نمود: داشته های ما خلاف این را ثابت می كرد و بر همین مبنا ما در مقابل فضاسازی ها ایستادگی كردیم. این پرونده ابتدا در اصفهان كه محل سقوط هواپیما بود مفتوح شد ولی پس از آن به شعبه ای در تهران منتقل شد. ما طبق وظیفه ذاتی خود به اتفاق رئیس كمیسیون اصل ۹۰ با قاضی پرونده جلسه گذاشتیم و در محل شعبه رسیدگی كننده اطلاعات و مستنداتی را به قاضی عرضه دادیم. علیرغم لابی های پیدا و پنهان و ایستادگی قاضی و اشراف ایشان به پرونده و گرفتن مشاورین خبره خوشبختانه نتیجه قضایی هم در همین راستا بود كه یخ زدگی را علت سقوط دانستند و سازمان هواپیمایی، شركت فرودگاه ها و شركت آسمان را مقصر می دانند.
سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی با بیان این كه ایران یكی از سانحه خیزترین كشورها در حوادث هوایی است، اظهار نمود: یكی از پیشنهادهای ما در كمیسیون اصل ۹۰ تغییر نحوه انتخاب كمیته رسیدگی به سوانح هوایی است. همینطور برپایه گزارش كمیسیون یكی از مواردی كه یخ زدگی هواپیما را ثابت می كند این است كه سقوط های قبلی هواپیمایی ای تی آر علتش یخ زدگی بوده و اساسا با عنایت به شرایط جوی نباید اجازه پرواز داده می شد. این داده ها و مستندات حاكی از این است كه خلبان مقصر نبوده و این برای نخستین بار است كه خلبان مقصر اعلام نشده است.
پارسایی از نامه خود به رئیس قوه قضاییه برای پیشگیری از نفوذ برخی افراد در پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اطلاع داد و اظهار داشت: درست است كه این یك مورد پرونده سقوط است ولی رسیدگی درست به آن یك رویه غلط را در كشور اصلاح می كند و ایمنی پرواز را هم بالا می برد، چون كه هم اكنون سوانح هوایی ایران هفت برابر میانگین جهانی است و برخورد با متخلفان جلوی تكرار این حوادث را می گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در انتها پیشنهاد كرد كه قبل از نهایی شدن احكام دادگاه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بركناری مقامات مسئول در سازمان هواپیمایی اقدام نماید.



1398/08/01
17:15:47
5.0 / 5
20
تگهای خبر: خدمات , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری