افزایش واردات كالاهای اساسی

افزایش واردات كالاهای اساسی

به گزارش ارتباط با مشتری مدیر كل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از رشد ۱۷۷ درصدی واردات كالاهای اساسی به كشور از راه این بندر پارسال نسبت به سال ۱۳۹۷ اطلاع داد و اظهار داشت: این روند امسال هم ادامه دارد و اگر تخلیه و بارگیری كالاهای باقی مانده در بندر را طی روزهای پیش رو محاسبه نماییم رشد واردات كالاهای غیر نفتی در فروردین ماه به حدود ۲۵ درصد می رسد.


بهروز آقایی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: برپایه آخرین آمارهای دریافت شده پارسال واردات كالاهای اساسی نسبت به سال پیش از آن حدود یك میلیون تن به صورت فله ای بود كه این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ معادل ۱۷۷ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به واردات انواع كالاهای اساسی فله ای مانند گندم، جو، ذرت، برنج و غیره از راه این بندر اضافه كرد: در ۱۴ روز نخست سال جاری روند واردات كالاهای اساسی منفی بود اما هم اكنون واردات كالاهای غیر نفتی ۱۴ درصد رشد داشته است و با عنایت به این كه الان در حال تخلیه و بارگیری سه كشتی دیگر شامل كالاهای اساسی همچون برنج و گندم هستیم تا آخر فروردین ماه میزان رشد واردات كالاهای اساسی نسبت به فروردین ماه سال قبل به حدود ۲۵ درصد می رسد.

تبادلات تجاری با ۲۰ كشور مختلف
مدیر كل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همینطور در مورد وضعیت صادرات در بندر چابهار اظهار داشت: طی سال قبل صادرات انواع كالاهای مختلف همچون محصولات كشاورزی و كالاهای غیر نفتی ۱۰۰ درصد رشد را نسبت به سال پیش از آن تجربه كرده است و الان بندر چابهار بعنوان مدرن ترین و به روزترین بندر در حوزه تجهیزات تخلیه و بارگیری با بیشتر از ۲۰ كشور جهان همچون كشورهای اروپایی مختلف تبادلات كالایی دارد.
آقایی اظهار داشت: در فروردین ماه هم بیشتر از ۲۰ هزار تن كلینكر (مواد اولیه تولید سیمان) در بندر چابهار دپو كرده ایم كه در اردیبهشت ماه صادرات آنرا آغاز خواهیم كرد و بندر چابهار دارای ركورد در حوزه تخلیه است و روزانه بیشتر از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن كالا تخلیه می شود.



1399/01/28
13:31:29
5.0 / 5
1743
تگهای خبر: تولید , كشور , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری