چه خبر از بدهكاری ایرلاین ها و هتل ها؟

چه خبر از بدهكاری ایرلاین ها و هتل ها؟

ارتباط با مشتری: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران كه یك ماه پیش نسبت به بدهی 400 میلیارد تومانی شركت های هواپیمایی معترض شده بود، اظهار داشت: ایرلاین ها و هتل ها همچنان بدهكاری سنگینی دارند، هرچند كه قسمتی از این مبلغ تسویه شده است.


حرمت الله رفیعی به ایسنا اظهار داشت: پس از اعتراضی که یک ماه پیش عنوان شد، برخی از شرکت های هواپیمایی خارجی بدهی خودرا به مردم برگرداندند، اما بخش زیادی از مبالغ هنوز باقی مانده و رقم سنگینی هم در اختیار دو ایرلاین بزرگ ایرانی است.
او به مبلغ بدهکاری ایرلاین های داخلی و خارجی اشاره ای نکرد، ولی یک ماه پیش گفته بود این رقم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است.
رفیعی اظهار نمود: مسؤولان هواپیمایی و گردشگری درحالی گفته اند ۹۵ درصد بدهکاری ها به مردم برگردانده شده که تا کنون مستنداتی ارائه نکرده اند. همین حالا فقط در انجمن ما، حدود ۸۰۰ پرونده شکایت باز است که بیشتر آنها به بدتعهدی شرکت های هواپیمایی برمی گردد. البته هتل ها و آژانس های مسافرتی هم پرونده شکایتی و بدهکاری دارند که به موضوع آنها نیز رسیدگی می شود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیگیری نکردن این شکایت ها را جفا در حق مردم دانست و اظهار داشت: بازی برعکس شده است، بجای آن که متولیان، ناظران و دولت از آژانس ها و ایرلاین ها بخواهند بدهی مردم را بدهند و نسبت به بدتعهدی ها معترض شوند، ما در بخش خصوصی از آنها می خواهیم به این قضیه وارد شوند و پیگیر تسویه حساب بدهکارانِ مردم باشند.
رفیعی قبلا اظهار داشته بود: به ایرلاین ها نامه فرستادیم و حتی تهدید به شکایت کردیم، به وزارتخانه های مربوطه (راه و گردشگری) نامه نوشتیم و مکتوب از قوه قضاییه استدعا کردیم وارد موضوع شوند.
وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همین طور وزارت راه که چهار ماه پیش، بخشنامه ها و دستورالعمل هایی را در ارتباط با استرداد وجوه سفرهای لغوشده در شرایط کرونا ابلاغ کرده اند، تا کنون از میزان شکایت های دریافت شده درباره بدتعهدی شرکت های هواپیمایی، هتل ها و آژانس های مسافرتی و نحوه رسیدگی به آنها گزارشی نداده اند.
رضا جعفرزاده ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ـ بعد از آن که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به بدهکاری شرکت های هواپیمایی معترض شد و مبلغ این بدهی را ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد، این عدد را غیرمستند دانست و آن اظهارات را تکذیب نمود و اظهار داشت: تابحال بیش از هشت هزار میلیارد ریال توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی بدون کسر هزینه لغو سفر به مسافران بازگردانده شده است.
معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم نهم اردیبهشت ماه در مصاحبه ای اظهار داشت که ۹۵ درصد مسافران توانسته اند پول خودرا پس بگیرند یا با آژانس به توافق برسند.
مقصود اسعدی سامانی ـ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ـ نیز پس از این اعتراض ها و دفاعیات، اظهار نمود: بیش از ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما که مردم در روزهای شیوع ویروس کرونا مسترد کرده اند به آنها بازگردانده شده است. از میان ۱۷ ایرلاین داخلی تابحال ۱۵ شرکت هواپیمایی بهای بلیت پروازهایی را که مردم در روزهای شیوع ویروس کرونا مسترد کرده اند یا کنسل شده است بازگردانده اند و هیچ بدهی ای به مردم ندارند. شرکت هواپیمایی ایران ایر هم بابت مسترد شدن این بلیت ها حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به مردم بازگردانده است. تنها قسمتی از پروازهای خارجی باقی مانده که الان در حال اقدام برای برگرداندن پول مشتریان هستند. نباید با طرح اظهارات غیرکارشناسی بیش از آن چیزی که تا امروز شیوع ویروس کرونا به همه ایرانی های دنیا لطمه زده، ضربه وارد نماییم.
خیلی از شرکت های هواپیمایی و هتل های دنیا همزمان با شیوع ویروس کرونا وارد چنین چالشی شده و حتی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. بعضی از این شرکت ها برای نجات از این شرایط و حفظ مشتریان خود، بلیت و حساب مشتری را معتبر نگه داشته اند تا در زمان دیگری مصرف شود، هرچند که ملزم به استرداد وجوه مشتریان خود هستند.




منبع:

1399/03/10
12:08:14
5.0 / 5
1244
تگهای خبر: خدمات , شركت , كشور , مسافران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری