تعاونی ها فضای كسب و كار را بهبود می بخشند

تعاونی ها فضای كسب و كار را بهبود می بخشند

یك فعال حوزه تعاون با تاكید بر نقش تعاونی ها در بهبود فضای كسب و كار و رونق تولید اظهار داشت: باید از ظرفیت های مغفول مانده بخش تعاون كشور برای كاهش بیكاری، اشتغالزایی و بهبود جریان كسب و كار استفاده نمائیم.


حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته تعاون به تعاونگران کشور اظهار نمود: با وجود آنکه بخش تعاون بعنوان یکی از سه رکن اساسی اقتصاد کشور مطرح است اما بهره گیری از ظرفیت های این بخش در بازار اشتغال و فضای کسب و کار مورد غفلت قرار گرفته و همین مورد در کاهش سهم تعاون موثر بوده است.
تحقق اهداف جهش تولید با بهره گیری از ظرفیت های تعاون
وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه در دیدار خود با فعالان اقتصادی به اهمیت نقش تعاون در اقتصاد و معیشت مردم و توسعه کارهای تعاونی تاکید و تعاون را بخشی راهگشا و عدالت محور عنوان کرده اند، چونکه تعاون به سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های عظیم انسانی متکی است و بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های تعاون ما را به سمت تحقق اهداف جهش تولید سوق می دهد.
کاهش فاصله طبقاتی با توسعه کارهای تعاونی
این فعال حوزه تعاون، رشد و پویایی تعاونی ها را مستلزم مشارکت اجتماعی و جمع گرایی دانست و اظهار داشت: گسترش تعاون و کارهای تعاونی در جامعه موجب می شود که توزیع سهم عادلانه تری از منابع کشور به نفع مردم را شاهد باشیم و اختلاف و فاصله طبقاتی کم شود.
حاج اسماعیلی بر ضرورت هدایت اعتبارات به سمت اشتغالزایی در بخش تعاون، ترویج فرهنگ تعاونی، پشتیبانی از ایده های نوین در تعاونی ها و شکل گیری تعاونی های دانش بنیان اصرار کرد.
تجمیع سرمایه های خرد و ایجاد کسب و کارهای کوچک
وی اشاره کرد: امروز خیلی از کشورهای دنیا همچون هند، تجمیع سرمایه ها و دارایی ها و راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک خودرا بر پایه تعاونی ها بنا نهاده اند و از این طریق به ارتقای سطح معیشت افراد جامعه و اقتصاد خود کمک کرده اند که این امر از مزیت های بخش تعاون بشمار می رود.



1399/06/14
17:19:09
5.0 / 5
1809
تگهای خبر: اجتماعی , اشتغال , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری