مدیركل ترانزیت، لجستیك و توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر خبر داد

تسهیلات و تخفیف های تعرفه ای برای تجارت دریایی از بنادر شمالی

تسهیلات و تخفیف های تعرفه ای برای تجارت دریایی از بنادر شمالی

مدیركل ترانزیت، لجستیك و توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی از تفاهم برای توسعه تجارت دریایی با كشورهای شمالی اطلاع داد و اظهار داشت: در این راستا تخفیف های تعرفه ای متنوعی را در بنادر كشور بخصوص در زمینه هزینه های بندری برای بنادر شمالی در نظر گرفته ایم.


خسرو سرائی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در جهت گسترش تجارت دریایی با کشورهای شمالی از راه دریای خزر، سازمان بنادر و دریانوردی در جهت رسالت حاکمیتی خود و ایجاد تسهیلات لازم برای افزایش تجارت و حمل و نقل دریایی کالا بخصوص کالاهای صادراتی، مطابق کتابچه تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور، تخفیف های تعرفه ای متنوعی را در بنادر کشور در زمینه هزینه های بندری برای بنادر شمالی در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: به تازگی در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با مبحث تسهیل تجارت با روسیه برگزار گردید و در آن سفیر کشورمان در روسیه، اعضا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران و اتاق مشترک روسیه و سایر مدیران دولتی و خصوصی حضور داشتند، درباره تقویت ناوگان حمل و نقل کالاهای یخچالی و کانتینری در دریای خزر مذاکرات مفصلی انجام شد.
وی اضافه کرد: همانطور که در این نشست هم عنوان شد، مشکل اصلی موجود سر راه صادرات کالاهای غیر نفتی به کشورهای حاشیه دریای خزر خصوصا روسیه، فقدان مراکز لجستیکی در تجمیع این کالاها در ایران، توزیع مویرگی آن در روسیه و حمل و نقل ترکیبی ارزان است.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سال های اخیر با تغییرات اساسی در الگوی تجارت در خزر مواجه بودیم و این تغییرات می طلبد بنادر شمالی کشور حداقل با آنها همراه باشند و فرصت های جدیدی برای عرضه خدمات بندری به تجار این کشورها ایجاد شود.
وی تصریح کرد: سال ها قبل پیشبینی های کارشناسی حاکی از آن بود که حمل کانتینری کالا در بنادر شمالی رونق بیشتری خواهد یافت و از تجارت آهن آلات و چوب به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد. امروز در نقطه ای قرار داریم که این اتفاق روی داده و برخی از بنادر حاشیه خزر ترمینال کانتینری راه اندازی و تجهیزات ویژه تخلیه و بارگیری و صفافی کانتینر را بکار گرفتند و خوشبختانه بنادر شمالی کشور از این قافله عقب نمانده و تخلیه و بارگیری کانتینر در آنها رونق قابل توجهی داشته است.
سرائی اظهار داشت: حمل کانتینری در بنادر شمالی که تعداد روزهای بارانی زیادی دارند امکان عرضه خدمات بدون وقفه به صاحبان کشتی و کالا را به بندر داده و زمان توقف بدون عملیات کشتی (Idle Time) در کنار اسکله را می کاهد. در نتیجه پورت تایم شناورها در بنادر شمالی به نحو چشم گیری کاسته می شود و این به معنای هزینه کمتر برای تجار ایرانی و خارجی از راه بنادر شمالی کشور است.
مدیرکل لجستیک سازمان بنادر با بیان این که به دنبال رشد صادرات کالاهای یخچالی از راه بنادر شمالی کشور؛ این بنادر پیشبینی های لازم برای عرضه خدمت به کانتینرهای یخچالی را انجام داده اند، افزود: در جلسه مذکور ضمن تشریح آمار تجارت کالا و حمل و نقل دریایی از بنادر شمالی کشور به روسیه اعلام کردیم که اسکله رو- رو ریلی در بندر امیر آباد تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.



1399/06/23
21:59:45
5.0 / 5
1979
تگهای خبر: تسهیلات , خدمات , كشور , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری