وزیر راه و شهرسازی:

۵۰۰۰ واحد مسكن ملی آماده واگذاری است

۵۰۰۰ واحد مسكن ملی آماده واگذاری است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه با دستور و ابلاغ رئیس جمهوری، فولاد و مصالح ساختمانی خارج از بورس به پروژه های عمرانی و مسكن اختصاص می یابد از تحویل ۴۰ هزار مسكن مهر به متقاضیان اطلاع داد و اظهار داشت: پنج هزار واحد مسكن ملی الان آماده تحویل است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد نماینده تازه منصوب شده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، در مورد وام ودیعه مسکن اعلام نمود: امیدواریم با سرعتی که سه روز گذشته بانک ها در پرداخت وام ودیعه مسکن داشتند، پرداخت وام ودیعه مسکن سرعت بگیرد. چونکه الان خروجی قابل قبول نیست.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در عین حال با فشاری که بانک مرکزی آورده و با هماهنگی که انجام داده و همینطور با مصوبه ای که از ستاد ملی کرونا ساده سازی و روان سازی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، گرفتیم، امیدوار هستیم تا این مجموعه راهبردهای اثربخشی خویش را نشان دهد و شاهد باشیم که مردم با سرعت بالاتری از وام ودیعه مسکن بهره مند شوند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد افتتاح واحدهای مسکن ملی، اعلام نمود: بعضی از واحدهای مسکونی مهر آماده شده و تحویل متقاضیان شده است که در حال برنامه ریزی هستیم که واحدهایی که بهره برداری شده اند در مراسمی افتتاح شوند و افتتاح بعضی از واحدها پس از تحویل خواهد بود. هم اکنون، مسکن مهر حدود ۴۰ هزار واحد تحویل متقضیان شده و در حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن ملی آماده شده و در حال تحویل است.
اسلامی در مورد قیمت مصالح ساختمانی و افزایش افسارگسیخته قیمت مصالح ساختمانی و تعامل با وزارت صمت برای کنترل قیمت ها، اظهار داشت: انتظار داریم تا مسئولانی که وظیفه قانونی در مورد کنترل قیمت بازار دارند کنترل لازم را داشته باشند. شرایط کنونی بازار و لجام گسیختگی قیمت ها در بازار قابل قبول نیست. این مورد تنها مختص به قیمت مصالح ساختمانی نیست بلکه در مورد همه کالاها این افسارگسیختگی را شاهد می باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تنها عضو ستاد تنظیم بازار بودن مهم نیست بلکه تاثیرگذاری مهم می باشد.
به قول وزیر راه و شهرسازی، امروز ۲۶ شهریورماه، رئیس جمهوری در ستاد ملی کرونا تاکید نمودند تا مسؤلان مربوطه تلاش لازم را برای کنترل قیمت ها در بازار انجام دهند که این کنترل قیمت ها شامل مصالح ساختمانی هم می شود.
اسلامی تصریح کرد: از رئیس جمهوری دستوری گرفتیم تا فولاد و مصالح ساختمانی و سایر مصالح را که در بورس انجام می شود بخصوص آهن آلات و قیر دستور دادند تا خارج از بورس برای پروژه های عمرانی و مسکن دریافت نماییم تا بتوانیم قیمت تمام شده را کنترل نماییم.
وی توضیح داد: دستور رئیس جمهور در اینباره به وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار ارائه شد و مصوبه ابلاغ گردیده است. منتظر هستیم تا دستگاه های مربوطه همچون ستاد تنظیم بازار بپذیرند تا محصولات را خارج از بورس دریافت نماییم و بتوانیم به پروژه ها تخصیص بدهیم تا از این طریق بتوانیم پیمانکاران با آرامشی کار را انجام دهند.
اسلامی اظهار داشت: نکته مهمی که در مبحث مسکن بوده این بوده که برنامه ریزی پایدار به شکل مکان محور و متقاضی محور صورت گیرد. پارسال از زمانیکه طرح اقدام ملی مسکن رونمایی گردید هم اراضی مستعد، شناسایی و هم آماده سازی زمین و عمران انجام شد. همینطور متقاضیان واقعی را با ثبت نام و غربالگری شناسایی کردیم، به رغم آنکه کرونا بود.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شناسایی شدند و دارای شناسه مشخص هستند باید در بانک افتتاح حساب کنند و پول به حساب بریزند و به پروژه ها متصل شوند. به تعدادی هم زمین به شکل گروهی واگذار می شود. این پروژه الان فعال شده و تا امروز نزدیک ۴۵ هزار نفر پول به حساب واریز کرده و نزدیک به ۷۰ هزارنفر در بانک افتتاح حساب داشتند.
به قول اسلامی، تایید شده ها ۴۶۰ هزار خانوار هستند که باید مراحل تشکیل پرونده را طی و افتتاح حساب کنند. الان برنامه ای که در حال اجراست در این راه حرکت می کند. متقاضیانی هم که زمین دریافت می کنند کار خویش را باید با سیستمی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف کرده، کار خویش را آغاز و دنبال کند.



1399/06/27
00:50:07
5.0 / 5
1777
تگهای خبر: بازار , بانك , تسهیلات , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری