معاون وزیر راه و شهرسازی:

تبدیل شبكه شریانی كشور به بزرگراه و آزادراه 13 سال طول می كشد

تبدیل شبكه شریانی كشور به بزرگراه و آزادراه 13 سال طول می كشد

به گزارش ارتباط با مشتری مرکزی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: تبدیل شبکه شریانی کشور به بزرگراه یا چهارخطه کردن آن 13 سال طول می کشد.


خیرالله خادمی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور صورت گرفت، اظهار نمود: هم اکنون کارآمدترین و موثرترین شبکه حمل و نقلی کشور را شبکه جاده ای تشکیل می دهد، بطوریکه حدود ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر کشور از این طریق صورت می گیرد.
وی بیان کرد: با وجود این که ضرورت کشور بر این است که مُد حمل و نقلی پرهزینه جاده ای را به سمت مُد حمل و نقل ریلی تغییر دهیم، اما هم اکنون نگهداشت، توسعه و ایمنی شبکه گسترده بزرگراهی و جاده ای کشور ضرورت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بدین سبب اکنون این شبکه گسترده با طول حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر مسیر جاده ای که ۳۵ هزار کیلومتر آن شریانی بوده و سهم ترانزیتی آن از ۳۵ هزار کیلومتر، ۲۵ هزار کیلومتر است، افزون بر ۷۵ درصد بار جابجایی کشور را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: اولویت وزارت راه و شهرسازی این است که این ۳۵ هزار کیلومتر مسیر شریانی بوسیله راه اندازی باندهای دوم به بزرگراه یا آزادراه تبدیل گردد. طول شبکه بزرگراهی کشور نیز حدود ۲۰ هزار کیلومتر است و ۶ هزار کیلومتر دیگر درحال راه اندازی است که با احتساب مسیر آزادراهی موجود در کشور نیاز است تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید آزادراهی راه اندازی شود.
خادمی اشاره کرد: با راندمان فعلی ساخت که حدود هزار کیلومتر در هر سال است ۱۲ الی ۱۳ سال طول می کشد تا بتوان شبکه شریانی کشور را به آزادراه و بزرگراه تبدیل نماییم.
وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا حالا طول شبکه بزرگراهی کشور از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به حدود نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده که بیان کننده رشد حدود ۱.۶ برابری است و نشان از توجه به توسعه شبکه بزرگراهی در دولت تدبیر و امید داشته است.
مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: امروز با دستور ریاست جمهوری از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در قالب ۲۶ پروژه استانی در ۱۷ استان با ارزش به روز شده سه هزار میلیارد تومان بهره برداری می شود که استان سیستان و بلوچستان به طول ۴۳ کیلومتر بیشترین سهم را از این افتتاحیه دارد و استانهای آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد در رده های بعدی قرار دارند.




منبع:

1400/04/25
23:57:55
0.0 / 5
920
تگهای خبر: شركت , كشور , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری