معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد

جزئیات ساخت راه آهن ۲۵۰۰۰ میلیاردی شیراز –بوشهر

جزئیات ساخت راه آهن ۲۵۰۰۰ میلیاردی شیراز –بوشهر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ساخت راه آهن شیراز - بوشهر و تسریع در این پروژه ریلی در مسافرت اخیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مورد تاکید قرار گرفت و قرار شد تا اعتبار حدود 25000 میلیاردی آنرا از طرق مختلف تامین مالی فراهم نماییم.



خیراله خادمی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: درباره راه آهن شیراز- بوشهر که یکی از خطوط ریلی شبکه سراسری است تصمیمات خوبی اتخاذ شد. در واقع در امتداد راه آهن تهران-قم-اصفهان بوده که به شیراز می رود و نهایتا به بوشهر می رسد. با راه اندازی این خط ریلی اتصال به استان بوشهر برقرار شده و از آنجا به عسلویه بعنوان پایتخت انرژی کشور خواهد رفت.

وی اضافه کرد: این پروژه یک طرح مصوب در پیوست قانون بودجه است و طول آن تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر بوده و تا عسلویه به حدود ۶۵۰ کیلومتر می رسد. در اولین مرحله خط ریلی شیراز-بوشهر را در دستور کار قرار دادیم که هم اکنون پنج قطعه از این پروژه در محدوده های بوشهر (دو قطعه به طول ۶۵ کیلومتر) و شیراز (سه قطعه به طول یکصد کیلومتر) فعال شدند اما با عنایت به این که پروژه بسیار سنگین بوده و منابع مالی سنگینی می خواهد، نمی توان با منابع دولتی پیشرفت خاصی در آن ایجاد کرد.

تاکید رئیس جمهور برای تسریع در راه آهن شیراز بوشهر تا آخر دولت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: ازاین رو رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در ایام گذشته از این پروژه بازدید کردند و پیشنهاداتی برای تهاتر نفتی و استفاده از دیگر راه های تأمین مالی همچون کمک از راه منابع عادی یا از راه منابع صنایع و مراکز نفتی در این راه عرضه کرده شد. همینطور این مورد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تکمیل آن باید به سراغ فاینانس رفت.

خادمی اظهار داشت: این پروژه یکی از طرح هایی بود که در ابتدا فاینانس آن هم پیشبینی شده بود و درحال پیگیری هستیم تا مشکلات موجود بر سر راه فاینانس این خط ریلی برطرف شود و امیدواریم شش قطعه دیگر این خط ریلی فعال شود. البته تصمیمات خوبی با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در جهت تسریع در ساخت و راه اندازی راه آهن شیراز-بوشهر گرفته شد. امیدواریم این خط ریلی که الان حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رییس جمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

وی اظهار نمود: اگر بتوانیم از راه روش های تأمین مالی مانند تهاتر نفتی برای اجرای این پروژه استفاده نماییم میتوان گفت این اولین پروژه ای است که در چارچوب برنامه های پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی از این طریق اجرایی می شود و از آنجائیکه این پروژه کلان به اعتبارات بسیار زیادی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و با در نظر گرفتن تعدیل قیمت ها در دوران ساخت به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. باید از روش های مختلف تأمین مالی برای اجرای آن بهره برد که این مسائل نیز در حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهور عنوان شد و مورد تاکید قرار گرفت.




1400/07/21
09:25:28
0.0 / 5
799
تگهای خبر: بودجه , شركت , قیمت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری