تعیین زمان یک ساله برای تکمیل باند رفت آزادراه تهران-شمال

تعیین زمان یک ساله برای تکمیل باند رفت آزادراه تهران-شمال

ارتباط با مشتری: در صورتیکه 25 سال از زمان شروع عملیات پروژه آزادراه تهران-شمال می گذرد، با تکمیل فاز یک و چهار در سالهای قبل، حالا مطابق وعده های وزارت راه و شهرسازی، باند رفت منطقه دو این آزادراه، باید تا یک سال دیگر آماده بهره برداری باشد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرائی آن از سال ۱۳۷۶ شروع شده و تا حالا فاز اول و چهارم این محور آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شده و درحال بهره برداری است، اما فازهای دوم و سوم این آزادراه همچنان نیمه کاره مانده است.
بعد از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران شمال در ششم اسفندماه سال ۱۳۹۸، مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که فاز دوم این پروژه را تا آخر سال ۱۳۹۹ یا نهایتاً تا اختتام دولت دوازدهم یعنی بهار سال ۱۴۰۰ خواهند ساخت. یعنی قرار بود باند رفت منطقه دوم آزادراه تهران-شمال به بهره برداری برسد.
از فاز دوم این آزادراه نیز تا حالا تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره برداری رسیده است. بعد از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران شروع شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می شود.
در این جهت بتازگی خیرالـله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا اعلام کرد، باند غربی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی درحال تکمیل شدن است و با تامین بموقع منابع اعتباری تا آخر سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود.
همین طور بگفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عملیات اجرائی باند شرقی نیز با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام می باشد و تا آخر سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود.
بدین سبب باتوجه به تغییر تاریخ سال مالی ۱۴۰۱ و تعیین اختتام شهریورماه ۱۴۰۲ بجای تیرماه ۱۴۰۲، به عنوان اختتام سال مالی ۱۴۰۱، باید دید آیا در فاصله کمتر از یک سال باقی مانده تا زمان وعده داده شده برای بهره برداری از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، سرانجام گره این کار از شروع آن، باز می شود یا خیر.
هرچند بنظر می رسد یکی از مهم ترین موانعی که تا حالا اجرای این پروژه عظیم را به تاخیر انداخته، فراهم کردن منابع مالی و اعتباری است و همانطور که خادمی اشاره می کند، اتمام عملیات اجرائی منطقه دو آزادراه تهران- شمال نیز به ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما تاخیر در اجرای این پروژه نیز باتوجه به افزایش نرخها و تورم موجود، تاثیر بد بر تکمیل این ابرپروژه خواهد گذاشت.



1401/07/06
13:04:13
0.0 / 5
346
تگهای خبر: تورم , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری