رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی مطرح كرد؛

فقدان آموزش های مهارتی بازار كار در نظام آموزشی

فقدان آموزش های مهارتی بازار كار در نظام آموزشی

ارتباط با مشتری: رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی اظهار داشت: نظام آموزشی كشور فاقد سیاست های آموزشی فردی، اجتماعی و محیطی برای فارغ التحصیلان است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، محمدرضا سپهری در اولین نشست از سلسله نشست های عدالت اجتماعی با مبحث اشتغال و عدالت اجتماعی كه عصر امروز در محل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار گردید اظهار داشت: بحث اشتغال در جامعه امروز ما همچون جوامع بین المللی یكی از دغدغه های مسئولان است. همچون دغدغه شیب افزایش قیمت ها با شاخص تورم، درآمد سرانه و توزیع درآمد كه با شخص ضریب جینی شناخته می شوند، اشتغال و بازار كار با شاخص نرخ بیكاری مورد توجه مسئولان است.
وی با تاكید بر اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی و ارتقای مهارت آموزی اضافه كرد: بر مبنای نظریه های اقتصاددانان مفهوم توسعه باید نوسازی شود. این تعریف از توسعه كه دنبال بسط توسعه قابلیت انسانها در جامعه باشد باید تقویت شود.
سپهری با اشاره به اینكه اگر انسانها دارای قابلیت باشند بطور قطع مشكل اشتغال حل خواهد شد، اظهار داشت: قابلیت ها در سه نوع قابلیت های فردی، اجتماعی و محیطی قابل تقسیم هستند. در قابلیت های فردی اگر انسانها آموزش دیده باشند اما مهارت نداشته باشند بطور قطع قابلیت نخواهند داشت و این مورد در سیاست های بازار كار هم صدق می كند به نحوی كه اگر فردی مهارت نداشته باشد قابلیت ورود به بازار كار را ندارد.
رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی با اشاره به اینكه قابلیت های اجتماعی بر فضای مشاركت و انسجام ملی استوار است، اظهار داشت: همه زنان و مردان باید در فرایند توسعه جامعه بسیج باشند.
وی قابلیت های محیطی را مبتنی بر تولید فرصت های برابر در قالب كار شایسته و كسب درآمد و اشتغال عنوان نمود و ادامه داد: درتوسعه «پایداری» مد نظر است. علاوه بر اینكه امنیت، یك قابلیت محیطی است. به این معنا كه اگر در جامعه ای امنیت وجود نداشته باشد سرمایه گذارتمایلی برای سرمایه گذاری ندارد.
سپهری با تاكید بر اینكه اشتغال متكی بر توسعه قابلیت های فردی، اجتماعی وانسانی است، اضافه كرد: اگر فردی مهارت های لازم داشته باشد هیچ گاه در اجتماعی بیكار نخواهد ماند البته ممكن است یك جامعه فضای اجتماعی قابلیت زا برای ارتقای مهارت نداشته باشد.
وی به بحران بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره نمود و اظهار داشت: بر مبنای مطالعه یك مركز پژوهشی در آمریكا ۷ شاخص برای فرد فارغ التحصیل جهت ورود به بازار كار تعریف شده است. بر مبنای مطالعات این مركز یك فرد فارغ التحصیل باید برنامه ریزی شغلی داشته باشد و درك مناسبی از شغل داشته باشد. همینطور قابلیت بكارگیری مهارت، آشنایی با فناوری و تكنولوژی های روز، خلاقیت و توانمندسازی با استفاده از قابلیت های فردی از دیگر شاخص های یك فرد فارغ التحصیل است كه این شایستگی ها در دنیای امروز به اشتغال كمك می نماید.
رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی ادامه داد: همینطور یونسكو تاكید می كند یك فرد فارغ التحصیل دانشگاهی در مرحله اول باید منعطف باشد، در نوآوری هم سهیم باشد. علاوه بر این فرد تحصیلكرده دانشگاهی باید قدرت فائق آمدن بر شرایط ابهام آمیز را دارا باشد، علاقهمند به آموزش مادام العمرباشد ضمن اینكه بكارگیری مهارت های ارتباطی و اجتماعی بسیار مهم است. در عین حال یونسكو تاكید می كند هر فرد فارغ التحصیل در جامعه باید قابلیت كار گروهی داشته باشد و به نیازهای بازارهای جهانی هم آشنا باشد كه این موضوعات نیاز امروز جامعه ما هم است.
سپهری با اشاره به اینكه متاسفانه امروز نظام آموزشی ما فاقد عرضه آموزش با قابلیت های فردی، اجتماعی و محیطی است، اضافه كرد: اشتغال نیازمند تغییر نگرش، اصلاح ساختارها و انسجام سیاست ها است و همه دستگاهها و نهادها باید كمك كنند تا نظام آموزشی ما به سمت توانمندسازی حركت كنند.



1396/11/29
13:17:21
5.0 / 5
5107
تگهای خبر: اشتغال , درآمد , شغل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری