در دومین سفر مستندسازان به معدن چه گذشت؟

در دومین سفر مستندسازان به معدن چه گذشت؟

ارتباط با مشتری: مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست با مسئولان معدن گل گهر سیرجان كه با حضور جمعی از مستندسازان سینمای ایران برگزار شد، اظهار داشت: فیلم مستند به عنوان یك هنر- رسانه می تواند بهترین كاركرد را در توسعه صنعت معدن و صنایع معدنی كشور ایفا كند.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، اواخر هفته گذشته جمعی از مستندسازان سینمای ایران همراه با مدیران مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، با سفر به شهر سیرجان كرمان، از معدن سنگ آهن گل گهر بازدید كردند.
سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در نشستی كه با حضور مسئولان معدن گل گهر سیرجان و مستندسازان سینمای ایران برگزار شد، در سخنانی اظهار نمود: این سفر حاصل هدف مشترك مركز گسترش سینمای مستند و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران [ایمیدرو] است كه به این نتیجه رسیدند تا سفرهای دوره ای مستندسازان به معادن كشور و تولید مشترك فیلم مستند در حوزه صنعت و معدن را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: سال های سال است كه هنر در كنار صنعت قرار گرفته و فیلم های صنعتی از دهه 40 یا قبل تر، پابه پای صنعت و تكنولوژی در كشور پیش آمده اند؛ اما چیزی كه در حوزه مستند، كمی از آن غفلت شده، مبحث مهم معدن و صنایع معدنی است. موضوعی بعنوان یك مجموعه ارزش افزوده كه می تواند اشتغالزا و ثروت آفرین بوده و سبب توسعه كشور شود.
طباطبایی نژاد خاطرنشان كرد: مهمترین اتفاق ها و تلاش ها و گسترده ترین فعالیت ها اگر تبدیل به هنر- رسانه نشوند، نه دیده و شنیده می شوند، نه ماندگار باقی می مانند. به این معنا فیلم مستند به عنوان یك هنر- رسانه می تواند بهترین كاركرد را در توسعه صنعت معدن و صنایع معدنی ایران ایفا كند.
مدیرعامل مركز گسترش افزود: از آقای كرباسیان مدیریت محترم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران سپاسگزاریم كه به این مهم توجه كردند و شرایطی فراهم آوردند كه مستندسازان ما به این مورد توجه نمایند. قرار ما این است كه در یك پروسه ی زمانی كوتاه، ضمن مرور مستندهای منتخب حوزه معدن و صنایع معدنی در بخش ویژه دوازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، ساخت 5 تا 10 فیلم مستند موضوعی را در دستور تولید مشترك قرار دهیم.
طباطبایی نژاد توضیح داد: این سفرها برای مستندسازان، یك سفر انگیزشی است و با حمایت مركز گسترش و ایمیدرو، انشاءالله منجر به تولید آثار موثر و ماندگار با مبحث معدن و صنایع معدنی شود.
وی تصریح كرد: البته سینمای مستند قرار نیست مُبلغ و به یك معنا تمجیدگر آنچه اتفاق افتاده باشد؛ بلكه به عنوان یك ابزار موثر می بایست با نگاه منتقدانه و مشوقانه، به ارتقاء آن كمك نماید. مثل بحث صنعت و محیط زیست كه همواره مورد توجه مستندسازان است.
طباطبایی نژاد در پایان، ضمن اشاره به مفهوم توسعه پایدار و لزوم توجه مستندسازان به این مهم اظهار نمود: در تعریف توسعه پایدار دو كلید واژه داریم؛ «حداكثر بهره برداری از منابع با حداقل خسارت به منابع جهت استفاده آیندگان» و دوستان باید توجه داشته باشند كه در ساخت این آثار مستند، از زاویه ی توسعه پایدار به صنعت نگاه كنند.
فرهاد ورهرام در این نشست ضمن اشاره به تاریخچه ی ساخت فیلم های مستند صنعتی در جهان و ایران، عنوان نمود كه در همه جای دنیا "صنعت" پشت سینمای مستند است و از این مدیوم استفاده می نماید، چون به جریان تولید صنعت كمك می كند؛ اما ساخت فیلم های صنعتی نباید در جهت خط تولید و معرفی كارخانه و در كل یك اثر سفارشی باشد.
آرش اسحاقی هم به بحث آموزش در مجموعه گل گهر اشاره نمود و بر ضرورت انگیزه مدیران و كارگران با ساخت و نمایش فیلم های مستند تاكید نمود.
معین كریم الدینی هم در این جلسه اظهار داشت: ذهنیت من از فیلم های مستند صنعتی این است كه مجموعه ای مثل گل گهر احتیاج به گزارش عملكرد دارد تا خویش را برای مشتریان پرزنت كند. پس بحث اصلی معنای فیلم مستند صنعتی است؛ مثلاًَ با گسترش فضای مجازی، اطلاع عمومی از مسائل محیط زیست زیاد شده و امروزه برای مردم این سوال مطرح است كه صنعت مهمتر است یا محیط زیست! بنابراین در این زمینه بحث فرهنگ سازی بسیار اهمیت دارد كه فیلم مستند می تواند كارگشا باشد.
سودابه مجاوری هم اظهار نمود: برای این هدف بزرگ تولید 5 تا 10 فیلم مستند كافی نیست. انتظار ما این است كه شما با این سرمایه و امكانات، یك حركت فرهنگی تولید كنید. باید مدیران شركت آموزش داده شوند كه چگونه فرهنگ سازی كنند، بودجه در اختیار مستندسازان قرار دهند و نگان كلان داشته باشند.
در ابتدای این نشست، ابوذر حلوایی پور مدیر روابط عمومی و بین الملل گل گهر در توضیحاتی خطاب به مستندسازان، به معرفی شركت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و فعالیت های هنری، فرهنگی، اجتماعی این مجموعه پرداخت.
تدوین منشور مسئولیت اجتماعی، افتتاح بزرگ ترین مجموعه ورزشی منطقه كه در خیلی از رشته های ورزشی فعال است، تولید كمربند سبز، بازسازی تنها سینمای شهر سیرجان، پشتیبانی از نخبه ها و هنرمندان شهر سیرجان و استان كرمان، انتشار 7 رسانه داخلی، استانی و كشوری، مراحل انتقال آب خلیج فارس به گل گهر كه تا اواخر سال 98 به بهره برداری می رسد و... بعضی از فعالیت های شركت معدنی و صنعتی گل گهر است.
این دومین برنامه ی بازدید مستندسازان از معادن كشور بود كه با مشاركت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و مركز گسترش سینمای مستند و تجربی اجرا شد. قبل از این، جمعی دیگر از مستندسازان، از معدن مس سونگون تبریز بازدید كرده بودند. مقرر است این برنامه در ماه های آینده با حضور سایر مستندسازان و در معادن دیگر ایران ادامه یابد.




1397/06/25
14:09:12
5.0 / 5
163
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری