دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

به گزارش ارتباط با مشتری كارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی اعلام نمود كه حتی اگر برای هواپیمای آنتونوف ۷۴ صلاحیت پروازی صادر شده باشد، دلیل بروز مشكل این هواپیما برای مردم و ایجاد نگرانی در آنها این است كه احیانا از شرایط فنی وعملیاتی صادر شده برای آن تخطی شده و سازمان هواپیمایی باید بعنوان دستگاه متولی در این زمینه پاسخگو باشد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، حدود پنج سال پیش رئیس جمهور به دنبال حوادث و سوانحی كه هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آنها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام كرد اما چندی قبل یكی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام نمود كه هواپیمای پویا در این راه از آنتونوف ۷۴ بهره برده و مشكلات و نگرانی های برای مسافران به وجود آورده است.
فرج الله كریمی مجد، كارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی در اینباره به ایسنا اظهار داشت: بین هواپیمای آنتونوف ودیگر هواپیماها تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر صلاحیت پروازی برای آن صادر شده، می تواند پرواز كند اما باید شرایط خاص خودش كه به آن "دیتاشیت" گفته می شود، از نظر فنی و علمیاتی رعایت شود كه می توان به طول پرواز، ارتفاع پرواز، تعداد مسافر مجاز برای جابه جایی، وزن در نظر گرفته شده برای هواپیما و نظایر آن اشاره نمود.
وی ادامه داد: اگر هر هواپیمایی برای مسافران نگرانی و مشكل درست كند، بطور قطع شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آن توسط ایرلاین مورد نظر رعایت نشده است و در این زمینه می توان به سقوط هواپیمای آنتونوف در سال های نه چندان اشاره نمود كه به علت عدم رعایت وزن در نظر گرفته شده برای این هوایپما و كاهش ارتفاع بود.
این كارشناس پرواز با بیان این كه شركت هواپیمایی مورد نظر باید در این زمینه پاسخگو باشد كه چرا برای مسافران مشكل و نگرانی بوجود آورده است اظهار نمود: چندین نكته باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد كه عدم كفایت نظارت تیم پروازی و بی دقتی آنها یكی از این نكات است؛ چون كه اگر بیشتر دقت می شد چنین نگرانی های برای مسافران به وجود نمی آمد همینطور اگر هواپیمای آنتونوف، بوئینگ، ایرباس و... از شرایط فنی و عملیاتی در نظر گرفته شده تخطی كنند، سانحه خلق خواهند كرد و تفاوتی در این زمینه بین آنها نیست.
كریمی مجد اظهار نمود: یكی دیگر از نكاتی كه باید به آن توجه كرد مساله تعمیر، نگهداری و نظارت بر هواپیما و عملیات پروازی است. به نظر من اگر این اقدامات بموقع و درست انجام شده بود چنین مسائل و حواشی به وجود نمی آمد.



1398/08/14
10:07:35
5.0 / 5
4155
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری