در گفت و گو با ارتباط با مشتری تاكید شد:

تسهیل صادرات تعاونی های فرش دستباف

تسهیل صادرات تعاونی های فرش دستباف

ارتباط با مشتری: یك فعال تعاونی با اشاره به ارزآوری بالای صنعت فرش ایران بر ضرورت رفع اشكال تامین مواد اولیه و تسهیل صادرات تعاونی های فرش تاكید نمود.


عبداله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: فرش دستباف به لحاظ تامین مواد اولیه، نیروی کار، ارزآوری و اشتغال تنها کالای ایرانی است که اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق می کند. این کالا با وجود آنکه با فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید و اشتغالزایی تناسب دارد اما مغفول مانده و نادیده گرفته شده است.
وی افزود: فرش ایران همیشه جزو کالاهای مهم و با ارزش صادراتی بوده و نباید جایگاه این هنر صنعت در جهان تنزل پیدا کند. طی چند سال قبل صادرات فرش ایران کاهش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف درباره مشکلات پیش روی تعاونی های فرش اظهار داشت: تامین مواد اولیه و مورد نیاز یکی از اشکالات تعاونی های فرش دستباف است که انتظار می رود با حمایت مسئولان این مشکل برطرف شود.
بهرامی درعین حال بر لزوم رفع اشکال تامین مواد اولیه بافندگان و تسهیل شرایط صادرات تعاونی های فرش اصرار کرد و اظهار داشت: ایران در بحث مواد اولیه بهترین پشم را دارد ولی چون امکان فراوری آنرا در داخل نداریم به شکل خام از مبادی غیرقانونی صادر می شود و بعد از فراوری با قیمت گزاف و به ارزش دلار باردیگر به تولیدکننده فروخته می شود.
این فعال تعاونی با اشاره به واردات بعضی از مواد اولیه تولید فرش اظهار نمود: صنعت فرش علاوه بر ارزآوری بالا، اشتغالزایی بسیاری خصوصا برای زنان زنان سرپرست خانوار داشته و در سبد درآمدی خانوارهای روستایی اثرگذار بوده است؛ بدین جهت نگاه به هنرصنعت فرش باید تغییر کند و پشتیبانی از قالیبافان در چارچوب بهره مندی از مزایای بیمه های اجتماعی مدنظر قرار گیرد.




منبع:

1399/06/26
14:09:21
5.0 / 5
1781
تگهای خبر: اجتماعی , اشتغال , اقتصاد , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری