قطار رشت كی به انزلی می رسد؟

قطار رشت كی به انزلی می رسد؟

در شرایطی که قرار بود راه آهن رشت در بهار امسال به کاسپین و بعد از آن به انزلی برسد تا خلیج فارس به دریای خزر متصل شود، معین نیست این خط ریلی دقیقا چه روزی افتتاح می گردد و بنظر می رسد مشکلاتی دراین زمینه به وجود آمده است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، خط ریلی قزوین-رشت بعد از افتتاح در سالهای قبل قرار بود تا بندر کاسپین و بعد از آن انزلی ادامه پیدا کند تا دریای خزر بوسیله ریل به خلیج فارس متصل شود. اما برای ریل گذاری در این راه مشکلات بسیاری به وجود آمد که یکی از آنها تاخیر در دریافت مجوز زیست محیطی برای راه آهن رشت – انزلی بود. چونکه عباس خطیبی - معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل – قبل از این و در خرداد ماه سال قبل اعلام نمود که خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که حدودا با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه ریلی کشور ۴۵ کیلومتر تخمین زده می شود در اولویت قرار گرفته اما جهت راه اندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان محیط زیست مخالفت هایی کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان محیط زیست در بخش هایی از این خط ریلی خصوصاً در حوزه انزلی انجام داده ایم اما از طرف دیگر اولویت خودرا روی اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی قرار داده ایم.

به نظر می رسید این مشکل حل شده باشد چونکه در شهریور ماه سال قبل ریل گذاری در این راه شروع شد و بگفته محمد باقر نوبخت –رییس سازمان برنامه و بودجه- قرار شد تا آخر سال ۱۳۹۹ این خط ریلی تکمیل شود اما این اتفاق نیافتاد.

البته خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- درباره این پروژه اظهار داشت: راه آهن رشت- انزلی ۴۱ کیلومتر است که در ادامه مسیر راه آهن قزوین- رشت، مرکز استان گیلان را به بندر انزلی متصل می کند. هم اکنون باتوجه به مصوبه هیات وزیران و ضرورت حفظ محیط زیست تالاب انزلی اولویت اجرائی پروژه رشت- پیربازار- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر در قالب پروژه های جهش تولید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت زیرسازی ۶۳ درصدی این خط ریلی، اضافه کرد: زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این محور در حال اجراست و عملیات اتصال پیربازار به بندر کاسپین نیز شروع شده است که مقرر است ۴۰ میلیارد تومان از هزینه های راه اندازی آن از طرف سازمان منطقه آزاد انزلی تامین گردد. در همین راستا همه تلاش ما این است که این پروژه امسال آماده بهره برداری شود.

اما با این وجود بنظر می رسد مشکلاتی دراین زمینه به وجود آمده و شاید باردیگر متولیان برای تکمیل راه آهن رشت – کاسپین- انزلی بدقول شوند چونکه بنظر می رسد مسئولان استانی هم نسبت به این مسائل انتقاد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی –رییس کل دادگستری استان گیلان- چند روز پیش در بازدید از پروژه راه اندازی راه آهن رشت - انزلی بر تسریع عملیات ساخت این خط ریلی اصرار کرد وگفت: عقب ماندگی از برنامه با افزایش شیفت های کاری و تیم های عملیاتی جبران و گزارش آن به دستگاه قضایی ارائه شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون با تامین شدن بودجه لازم و فراهم بودن مصالح مورد نیاز، بهانه ای برای تاخیر در پروژه راه آهن رشت-انزلی پذیرفتنی نیست و دست اندرکاران این پروژه در صورت برخورد با مشکلات و موانع اداری، آنرا گزارش دهند تا از طرف دستگاهها در اسرع زمان مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین علی فتح اللهی –استاندار گیلان- امروز (سه شنبه ۲۴ فروردین ماه) درباره این خط ریلی اشاره کرد: راه آهن از پروژه های ملی گیلان بوده و در این راستا مشکلات و موانع این پروژه باید شناسایی و با مشارکت همه دستگاه های مربوطه حل شود. چونکه در حوزه راه آهن در گیلان ضعیف بودیم که خوشبختانه حالا در استان از چهار راه ارتباطی بهرمند هستیم و کوتاه شدن مسیر ارتباطی، سرعت بالا، کاهش هزینه ها و همین طور در عرصه بین اللملی نیز در حوزه ترانزیت کالا و کاهش خطرات جانی در جاده ها، همچون مزایایی مهم راه آهن است.





منبع:

1400/01/24
20:47:25
0.0 / 5
252
تگهای خبر: بازار , بودجه , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری