نوسازی کامیون گره کوری که ۱۷ ساله شد

نوسازی کامیون گره کوری که ۱۷ ساله شد

به گزارش ارتباط با مشتری نوسازی کامیون های فرسوده که از سال ۱۳۸۴ در برنامه ها و شعارهای مسؤلان دستگاههای متولی به آن اشاره شده، هنوز با مشکلاتی روبه روست که کامیون داران به کامیون های خود نرسیده و به قول دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران این گره کور ۱۷ ساله شده است.



احمد کریمی در گفتگو با ایسنا درباره مشکلات کامیون داران برای نوسازی ناوگان فرسوده اظهار نمود: در ابتدای آغاز پروژه نوسازی ناوگان فرسوده با استفاده از کامیون های کارکرده اروپایی با عمر کمتر از سه سال، ناهماهنگی بین مسؤلان و دستگاههای متولی وجود داشت که همین مساله سبب بروز مشکلات گوناگونی برای کامیون داران شده بود.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل در این میان به واسطه صدور گواهی خدمات بعد از فروش توسط شرکت هایی بود، که بعنوان نماینده برند معرفی گشتند. در ادامه مساله کد ساتا عنوان شد و بانک مرکزی اعلام نمود که منشاء ارز واردات کامیون کارکرده اروپایی نباید داخلی باشد و از این جهت تا ایجاد همانگی بین کامیون دار بعنوان خریدار و تاجر و واردکننده بعنوان فروشنده، مشکلات عدیده دیگری پیش پای رانندگان افتاد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران افزود: در نهایت مساله پلاک و شماره گذاری از نظر زمانی و نحوه آن هم مشکل دیگری بود که در راه نوسازی قرار گرفت. بگونه ای که در وهله نخست این گونه عنوان شد که برای شماره گذاری این کامیون ها باید اسقاط قبل از آن صورت گیرد یا پس از شماره گذاری. در ادامه افزایش قیمت ها سبب شد تا هزینه اسقاط هم آنقدر بالا برود که برای کامیون داران صرفه نداشته باشد و آنها نتوانند این مبلغ را برای اسقاط پرداخت کنند. اما در ادامه این مشکل هم حدودا حل شد.

کریمی در پاسخ به سوالی درباره این که چه تعدادی کامیون کارکرده اروپایی خریداری و وارد شده و الان در گیر و دار این آئین نامه ها و موانع هستند؟ اظهار داشت: از آنجائیکه آماری در این حوزه به صورت شفاف اعلام نمی کنند، نمی توانیم به صورت دقیق بگوییم که چه تعداد کامیون در گمرک است، چه تعداد ثبت سفارش شده و چه برخی از آن های ترخیص و چند دستگاه شماره گذاری و تحویل شدند اما به صورت کلی حدود ۶۰۰۰ نفر از کامیون داران با این مشکل مواجهند.

وی با تکیه بر این که مسؤلان برای حل این مشکلات که حدود ۱۷ سال گریبانگیر کامیون داران شده، باید پروژه ای تعریف کنند که بتوانند نوسازی را انجام دهند، اظهار داشت: با تعریف یک پروژه واحد، میتوان امیدوار بود که مشکلات برطرف شود و شاهد این نارضایتی ها نباشیم اما این اشتباه در سالهای گذشته وارد ادبیات بعضی از مسؤلان شد که حتما باید به ازای هر دستگاه کامیون وارداتی یک دستگاه کامیون فرسوده اسقاط شود و اساسا بر همین مبنا بود که طرح کلید به کلید در دولت گذشته برای نوسازی کامیون های فرسوده عنوان شد اما این طرح مشکلاتی دارد که تحقق کامل آنرا تا کنون ناممکن کرده است. در همه کشورهای دنیا زمانی که کامیون های نو و جدید وارد و خریداری می شود، ناوگان فرسوده اجازه تردد ندارند اما در ایران به جهت شرایط اقتصادی و وضعیت خاصی که در آن قرار داریم طی سالهای گذشته تنها ۱۰ درصد ناوگان وارداتی و نو، اسقاط داشته ایم.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران تصریح کرد: اگر تسهیلات ارزانقیمت دراز مدت برای نوسازی ناوگان فرسوده تخصیص یابد و شرایط نوسازی برای کامیون داران تسهیل شود، در آن زمان میتوان انتظار داشت که به کامیون های فرسوده با شرایطی که اعلام می شود، اجازه تردد داده نشود. از طرفی ضرب المثلی می گوید که سنگ بزرگ، نشانه نزدن است. یعنی اگر برای نوسازی اعلام کنند کامیون های بالای ۲۵ سال مشمول این قانون هستند این به مفهوم ممنوعیت تردد ۱۴۰ هزار دستگاه کامیون است اما باید در چندین سال و به صورت پلکانی این نوسازی صورت گیرد.




1401/04/02
11:00:53
0.0 / 5
168
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری