قطار سریع السیر در گیر و داری هشت ساله

قطار سریع السیر در گیر و داری هشت ساله

به گزارش ارتباط با مشتری پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان در طول هشت سال قبل با مشکلات مختلفی روبرو شده و حتی در مقطعی گمانه هایی در خصوص توقف آن مطرح شده بود، حالا رستم قاسمی از رئیس جمهور برای پشتیبانی از این پروژه درخواست کمک کرده است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۶۵ کیلومتر در راه تهران– قم و مابقی در بخش قم-اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر است. قرارداد این پروژه از سال ۱۳۹۳ منعقد و بازه زمانی پنج ساله برای آن بهره برداری از آن پیشبینی شده بود اما در شهریور ماه سال ۱۳۹۸با مشکلاتی مواجه و عملا موقف شد.

البته در همان زمان این مساله از جانب مدیرعامل سابق راه آهن مورد تایید قرار نگرفت. سعید رسولی در پاسخ به ایسنا گفته بود که پروژه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان متوقف نشده است اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظرهای داریم که امیدواریم بزودی حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: در این مسیرکارهایی هم در حوزه زیرساختی انجام شده، اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری اختلاف نظرهایی با سازمان برنامه و بودجه داریم که امیدواریم بزودی حل و فصل شود البته نگاه غالب در این حوزه این است که این پروژه صورت گیرد و پیمانکار آن همچنان در پروژه وجود دارد.

یکسال بعد یعنی در مهر ماه سال ۱۳۹۹، عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور – هم در اینباره به ایسنا گفته بود که مشکلاتی در تأمین منابع فاینانس چینی داشتیم که البته به تدریج درحال برطرف شدن است و طرف چینی وعده هایی برای بهبود این شرایط داده است و از طرفی مجموعه دولت بخصوص وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی مساعدت بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طی جلسات اخیری که با وزیر راه و دیگر مسؤلان دولت و بانک مرکزی داشته ایم مقرر شد که فاینانس چهار میلیارد یوآنی چین را که حدود یکماه تا انقضاء آن باقی مانده تمدید نماییم و ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی بخش دوم این پروژه ریلی را هم باز نماییم تا کار و مراحل اجرایی سریعتر پیش برود.

اما با وجود گذشت حدود هشت سال از این پروژه ریلی، قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان روی زمین مانده و پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

حالا رستم قاسمی –وزیر راه و شهرسازی- از رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه درخواست پشتیبانی کرد تا شاید وعده ها برای بهره برداری از این قطار سریع السیر به مرحله عمل برسد. وی در مسافرت اخیرش به اصفهان، در جریان بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان، از تعیین تکلیف پاره ای مسائل فنی در ارتباط با این پروژه ظرف چند هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: آن دسته از مسائلی هم که به خارج از وزارت خانه برمی گردد مثل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی، پیگیری کرده ایم. به تازگی مکاتبه ای با روسای این دو سازمان داشته یام و تلاشمان این است که با حضور رئیس جمهوری در استان، یک حمایت و پشتیبانی جدی از ناحیه ایشان نسبت به این پروژه داشته باشیم.

میعاد صالحی –مدیرعامل شرکت راه آهن- هم در جریان این بازدید اظهارکرد: شرکتهای دانش بنیان می توانند در تکمیل بخشی از این پروژه کمک کنند و ما با دو تیم در این مورد صحبت کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم این خط سریع السیر را اجرا و راه اندازی نماییم، می توانیم در سایر خطوط هم راه آهن پرسرعت را اجرا نماییم و اگر خدای نکرده به توقف برسیم، طبیعتا بن بستی ایجاد خواهد شد؛ اما انشاءالله شاهد افتتاح این خط پرسرعت ریلی در دولت سیزدهم باشیم.

حالا باید دید قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با چه سرعتی در دولت سیزدهم ساخته خواهد شد و چند سال دیگر به این پروژه هشت ساله اضافه می شود تا به بهره برداری برسد.





منبع:

1401/04/08
11:47:54
0.0 / 5
138
تگهای خبر: بانك , بودجه , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری