ایرلاین ها چقدر در کمبود بلیت هواپیما مقصرند؟

ایرلاین ها چقدر در کمبود بلیت هواپیما مقصرند؟

ارتباط با مشتری: با وجود اظهاراتی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما و کمیاب شدن آن، مسئولان صنعت هوایی معتقدند کاهش عمدی پروازها از طرف ایرلاین ها واقعیت ندارد، برای اینکه شرکتها از فروش بلیت سود می کنند؛ هرچند مشکلاتی نظیر زمین گیر بودن برخی هواپیماها می تواند عاملی برای کمبود بلیت باشد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، جنجال بر سر موضوع قیمت بلیت هواپیما همچنان ادامه دارد؛ ایرلاین ها افزایش نرخ ارز و تورم را مهم ترین عامل برای موافقت با افزایش قیمت بلیت می دانند و سازمان هواپیمایی کشوری هم بااینکه با افزایش نرخ بلیت موافق است اما این کار را ملزم به ابلاغ ستاد تنظیم بازار دانسته؛ در این میان اما تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گران شدن بلیت از اساس ابراز مخالفت کرده اند.
در این میان رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، می گوید که بلیت هواپیما در بعضی مسیرهای پرتقاضا نه فقط تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده، بلکه کمیاب هم شده است.
البته ایسنا پیش ازاین به افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین ها اشاره کرده بود، اما سازمان هواپیمایی کشوری درباره ی افزایش غیررسمی قیمت بلیت هواپیما از طرف تعدادی از شرکت های هواپیمایی گفت تا آن زمان که ستاد تنظیم بازار اعلام نکند، هیچ افزایش قیمتی را قانونی نمی داند و به شدت با آن برخورد خواهدنمود.
با وجود موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما، این تصمیم منتظر تصویب ستاد تنظیم بازار است و در این میان اما شرکت های هواپیمایی و فروشندگان بلیت که در ماه های گذشته به هدف خود نرسیده اند، بصورت چراغ خاموش نرخها را در مواردی تا ۱۰۰ درصد هم افزایش داده اند.
موضوع خودداری ایرلاین ها از فروش بلیت قبل از این و در آستانه سفرهای نوروزی هم مطرح شده بود و همان زمان مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی- با تکذیب عدم فروش بلیت در بازار در واکنش به اقدام ستاد تنظیم بازار (عدم موافقت با افزایش قیمت بلیت) اظهار داشته بود: امکان عدم فروش و عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و این مبادرت به ضرر خود شرکت های هواپیمایی است و سود شرکتها بابت فروش بلیت است.

کاهش عمدی پروازها از طرف ایرلاین ها به زیان آنهاست
محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز درباره ی کاهش عمدی پروازها از طرف ایرلاین ها برای اعمال فشار جهت افزایش قیمت، توضیح داده بود که کاهش عمدی پروازها از طرف ایرلاین ها واقعیت ندارد چون این کار به زیان آنهاست.
محمدی بخش همین طور بتازگی درباره ی این که آیا ایرلاین ها با هدف فشار به مسئولان برای موافقت با افزایش قیمت، عرضه را کاهش داده و بلیت نمی فروشند، اظهار داشت که مجوز پروازها فصلی صادر می شود و اینگونه نیست که ماهانه یا هفتگی باشد و به همان نسبت برنامه های فروش ایرلاین ها نیز فصلی است و هر شرکت هواپیمایی متناسب با شرایط، برنامه های فروش را باز می کند. در نوروز امسال هم این شایعه مطرح بود که ایرلاین ها از عرضه بلیت خودداری می کنند، اما از آمار جابه جایی مسافر می توان فهمید که بلیت عرضه شده است. امسال حتی با جابه جایی ۳ میلیون مسافر رکورد جابه جایی مسافر نسبت به سال قبل شکسته شد که شایعه عدم عرضه را تکذیب می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اصرار کرد که احکام قضایی در مواجه با تخلفات ایرلاین ها وجود دارد که در صورت عدم عرضه یا تضییع حقوق مسافر از این ابزار استفاده می شود.
این اظهارات در حالی است که در ماه های گذشته مسئولان صنعت هوایی کشور بارها اعلام نمودند که عمده هواپیماهای شرکت های هواپیمایی کشوری زمین گیر هستند و باتوجه به تحریم قطعات و مشکلاتی که دراین زمینه وجود دارد امکان پرواز ندارند؛ برای اینکه باتوجه به بحث تحریم ها امکان تامین موتور و تعدادی از قطعات ضروری هواپیماها در کشور وجود ندارد و این مساله موجب زمین گیر شدن هواپیماها شده است.
در عین حال مسئولان هوایی کشور معتقدند در مسیرهایی که مقصد گردشگری هستند چارترکننده های پروازی هنوز فعالند و در نرخها اعمال نفوذ می کنند اما در مسیرهایی که سازمان هواپیمایی مشخص کرده است، بلیت در سایت های شرکت های هواپیمایی با نرخ مصوب این سازمان عرضه می شود.



1402/02/16
03:18:16
0.0 / 5
282
تگهای خبر: بازار , تورم , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری