رئیس سازمان فنی و حرفه ای مطرح كرد؛

قالیبافان درمعرض آسیبهای شغلی، ضرورت تدوین بسته حمایتی

قالیبافان درمعرض آسیبهای شغلی، ضرورت تدوین بسته حمایتی

ارتباط با مشتری: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور با اشاره به اینكه قالیبافان در معرض صدمه های جدی شغلی قرار دارند، بر تدوین بسته توانمندسازی حمایتی و مهارتی شاغلان صنعت فرش تاكید كرد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، سلیمان پاك سرشت در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و مركز ملی فرش ایران به منظور ارتقای توانمندی مهارتی شاغلان و كارجویان صنعت فرش دستبافت با تاكید بر اینكه مبحث آموزش های مهارتی در این مقطع از زمان بیش از هر زمان دیگری برای طرح های خلاقانه صنعت فرش دستبافت به منظور ارتقای سطح مهارتی نیروی انسانی شاغل در این صنعت باید مدنظر باشد، اظهار داشت: این تفاهم نامه در ادامه تفاهم نامه قبل منعقد می گردد اما اقدام خوبی كه در تفاهم نامه امروز صورت گرفت بازنگری در مفاد تفاهم نامه است به نحوی كه مشكلات قبل برطرف شود.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: با عنایت به نگاهی كه در پس قوانین و مقررات حمایتی صنعت فرش دستبافت وجود داشته نگاه توانمند سازی و نگاه حمایت اجتماعی باید در فضای حاكم بر آموزش های مهارتی به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد. ازاین رو نباید صرفا نگاه شغلی را به هنر صنعت فرش دستبافت داشته باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور با تاكید بر اینكه قالیبافان به لحاظ اجتماعی جز اقشار صدمه پذیر جامعه هستند ادامه داد: فعالان و شاغلان در صنعت فرش دستبافت باید در قالب یك بسته توانمندسازی مهارتی و حمایتی مورد توجه قرار گیرند؛ اگر این نگاه را بپذیریم دامنه آموزش های ما باید وسیع تر از خلاقیت های شغلی باشد.
پاك سرشت خاطرنشان كرد: در سال ۸۶ نتیجه یك كار مطالعاتی در مورد نیازهای بهداشتی قالی بافان انجام دادیم كه داده های آن برای این صنعت تكان دهنده بود كه انتظار می رود در این زمینه با مداخلات آموزشی به افزایش سلامت افراد شاغل در این صنعت كمك نماییم تا در مدت زمان فعالیت خود صدمه های كمتری به آنها وارد شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تاكید كرد: قالی بافان در معرض صدمه های جدی از نظر شغلی همچون تنفسی و حركتی قرار دارند و اگر قرار باشد رویكرد بنیادی خویش را در حوزه آموزش قالی بافان با رویكرد حمایت و توانمندسازی جهت دار نماییم باید از چند بعد به این مورد بپردازیم كه یكی از مهمترین ابعاد آن مسائل آموزش های توانمندساز و آموزش های مهارتی قالی بافان و متقاضیان شاغل در این صنعت است تا فعالیت آنها منتج به عرضه محصولات با كیفیت و هزینه متناسب با قیمت تمام شده باشد.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خاطرنشان كرد: بعد دیگر در حوزه پشتیبانی از فعالان در این صنعت این است كه به سمت سلامت شغلی این افراد و رفع چالش های آنها در فضای كاری حركت نماییم كه در بازنگری تفاهم نامه جدید به این مورد باید توجه گردد.
وی در انتها در مورد رویكرد این سازمان به منظور عرضه آموزش های مهارتی، تصریح كرد: باید از آزمون های تئوریك فاصله بگیریم و آموزش های عملی و پروژه محور را در دستور كار خود قرار دهیم.

1397/04/11
22:02:20
5.0 / 5
4673
تگهای خبر: تعاون , شغل , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری