كارشناس حوزه كار تاكید كرد؛

زندگی ایده آل نمی خواهیم، معیشت كارگران را حفظ كنید

زندگی ایده آل نمی خواهیم، معیشت كارگران را حفظ كنید

ارتباط با مشتری: یك كارشناس حوزه كار از نمایندگان كارگران در شورای عالی كار خواست تا در قبال حقوق و دستمزد جامعه كارگری از مواضع خود در شورای عالی كار كوتاه نیایند. وی اظهار داشت: از اینكه كارگران باید در ایده آل ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار داشته باشند سخن نمی گوییم اما انتظار داریم معیشت كارگران حفظ شود.



علی اكبر سیارمه در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: پس از چهل سال از انقلاب شكوهمند اسلامی و رسیدن به پختگی انتظار داریم همانطور كه از شكوفایی درعرصه های مختلف سخن می گوییم، تغییر و تحول در برگزاری جلسات دستمزد را هم شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینكه به سبب لحاظ كردن خیلی از مسایل ملی به حداقل ها راضی شدیم، گفت به هیچ وجه درباره اینكه كارگران پس از گذشت این همه سال باید در ایده آل ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار گیرند، صحبت نمی نماییم ولی حداقل تاكید و انتظار ما این است كه معیشت كارگران حفظ شود.

این كارشناس حوزه كار اشاره كرد: حالا دیگر زمان آزمون و خطا نیست و ما راهكارها و ساز و كارهای تعیین مزد كارگران را كه قانونگذار برای تعیین حداقل دستمزد دیده داریم. از مباحث شعاری و جلسات تبلیغاتی باید بپرهیزیم و ذهن اقشار لطمه پذیر را گرفتار درصدهای ۲۰ درصد و ۲۵ درصد حقوق نكنیم!

سیارمه با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات دستمزد در سالهای گذشته اظهار داشت: متاسفانه جلسات دستمزد را در ایام تعطیل و حتی جمعه برگزار می كردیم، یكبار هم شورای عالی كار یك روز مانده به تحویل سال نو، جلسه نهایی خودرا تشكیل داد كه همه اینها نشان از كم توجهی نسبت به برگزاری جلسات شورای عالی كار است پس معتقدم موكول شدن جلسه تعیین دستمزد یا دو مرحله ای شدن آن به عملكرد نمایندگان كارگری بستگی دارد.

وی با اشاره به اینكه نمایندگان كارفرمایی یك جلسه غیبت داشتند و وقت كشی های زیادی برای تشكیل جلسات دستمزد صورت گرفت، اظهار نمود: امروز باید در روند تصمیم گیری ها و سه جانبه گرایی ها تغییر حاصل نماییم و از حالت سنتی خارج شویم تا نمایندگان كارفرمایی، كارگری و دولت در جلسات شورای عالی كار به یك اجماع واحد در تصمیم گیری ها برسند.

این كارشناس حوزه كار از نمایندگان كارگری خواست تا با درنظر گرفتن شرایط سخت امسال و سال آینده معیشت كارگران، در قبال حقوق و مطالبات مزدی كارگران از مواضعی كه در چند ماه گذشته داشتند حتی به قیمت امضا نكردن صورتجلسه دستمزد كوتاه نیایند تا حداقل پاسخگوی افكار عمومی و مطالبات جامعه كارگری نباشند.

سیارمه در عین حال با تاكید بر حمایت دولت از جریان دستمزد ۹۸ كارگران، اظهار داشت: اگر دولت به كمك بیاید و قسمتی از موانع تولید را از پیش پای كارفرمایان بردارد و درباب عوارض گمركی، مالیاتها و حامل های انرژی كمی سخاوتمندانه تر عمل كند كارفرمایان هم دستمزد را دستاویزی برای جبران هزینه های تولید قرار نمی دهند و از افزایش آن حمایت می كنند.

به گفته وی، در حالیكه در كشورهای پیشرفته سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید تا ۷۰ درصد می رسد و بخش اعظمی از هزینه های تولید را برای دستمزد نیروی كار محاسبه می كنند، این رقم در ایران كمتر از ۱۰ درصد است.

كارشناس حوزه كار درانتها بر ضرورت توجه به بند دو ماده ۴۱ قانون كار و سبد معیشت خانوار اصرار كرد و اظهار داشت: با عنایت به اعلام رقم هزینه سبد معیشت كارگران، انتظار داریم شورای عالی كار با قضیه دستمزد كارگران منصفانه برخورد كند.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، در آخرین نشست كمیته دستمزد شورای عالی كار، سبد هزینه ماهانه خانوارهای كارگری با استناد به گزارش مراجع رسمی آماری و تحقیقات میدانی كمیته های مزد در استان های مختلف سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام گردید.




1397/12/01
14:14:57
5.0 / 5
4422
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , جامعه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری