بیجندی مطرح كرد؛

توجه به فناوری و كارآفرینی نیاز اصلی كشور در زمینه اشتغال دانش آموختگان

توجه به فناوری و كارآفرینی نیاز اصلی كشور در زمینه اشتغال دانش آموختگان

ارتباط با مشتری: رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با تاكید بر اهمیت توجه به فناوری و تجاری سازی فناوری، اظهار داشت: توجه به فناوری و كارآفرینی نیاز اصلی كشور بویژه در زمینه اشتغال دانش آموختگان است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، دكتر محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در رویداد ایده بكر (بوم كسب و كار رویش) كه جهت بررسی بوم مدل كسب و كار واحدهای فناور مستقر در مركز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) در محل این مركز برگزار شد، از جهاد دانشگاهی بعنوان یكی از نهادهای پیشرو در زمینه توجه به فناوری و تجاری سازی یاد و اظهار نمود: واحدهای مختلف علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی از اولین واحدهایی بودند كه الفبای توجه به ایجاد واحدهای فناور و شركت های دانش بنیان و دانشگاهی را بنیان نهادند.

دكتر بیجندی، مركز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) را از افتخارات جهاد دانشگاهی و كشور عنوان نمود و اضافه كرد: این مركز از نخستین مراكز رشد كشور و یكی از مراكز رشد پیشرو در زمینه توجه به فناوری بویژه فناوری اطلاعات و تاسیس و تقویت واحدهای فناور و كارآفرین در زمینه آی. تی و آی. سی. تی است و نقش موثری در اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه ایفا كرده است.

وی بر تقویت و توسعه مراكز رشد و پارك های علم و فناوری جهاد دانشگاهی تاكید و اعلام نمود: علاوه بر توسعه این مراكز، توجه به مبحث كارآفرینی و توسعه استارتاپ ها از اولویت های فعالیت جهاد دانشگاهی در كمك به اشتغال دانش آموختگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

همینطور دكتر حبیب الله اصغری، رئیس مركز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، بر توسعه شركت های فناور و دانش بنیان كارآفرین تاكید و خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهی از واحدهای فناور و كارآفرین حمایت می كند.

دكتر اصغری مشكل اصلی شركت های دانش بنیان و واحدهای فناور در كشور را مساله بازار دانست و اظهار نمود: محور اصلی توجه و فعالیت مركز رشد رویش جهاد دانشگاهی مبحث بازار و توجه به مساله بازارسازی و بازاریابی در شركت های فناور و دانش بنیان است.

وی از فعالیت 12 واحد فناور در این مركز رشد اطلاع داد و اعلام نمود: خوشبختانه ایده ها و طرح های خوبی در این مركز به ثمر نشسته و تلاش می كنیم با استفاده از عرضه تسهیلات و دیگر حمایت های مورد نیاز این واحدها برای موفقیت آن ها تلاش كنیم.

مهندس مهدیه رضایی، دبیر علمی این برنامه هم اظهار داشت: این رویداد با هدف هدایت واحدهای فناور در جهت بهبود مدل كسب و كار آنها برگزار گردید و برای دریافت نتیجه اثربخش تر از این رویداد تلاش شد در قالب یك مسابقه اجرا و فضای رقابتی برای عرضه واحدها تولید شود و همینطور نهایت دقت در داوری ها به صورت تخصصی لحاظ شود.
وی ادامه داد: در نهایت سه واحد فناور برتر با استفاده از عرضه ها و پرسش و پاسخ های 20 دقیقه ای با حضور داوران مطرح حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شدند. همینطور بعد از اتمام برنامه واحدهای فناور با منتورها به صورت خصوصی گفت وگو كردند و راهنمایی های لازم را در جهت پیشبرد ایده محوری و اجرای مدل كسب و كار خود دریافت كردند.
بر اساس اعلام روابط عمومی مركز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، در این مراسم 10 واحد فناور مستقر در مركز رشد، ایده محوری و بوم مدل كسب و كار خویش را در حضور داوران و منتورهای برجسته عرصه علم و فناوری عرضه كردند و طی این برنامه یك روزه سه واحد فناور برتر مركز رشد رویش معرفی و جوایز و گرنت های خویش را دریافت كردند.



1396/09/16
16:00:46
5.0 / 5
4475
تگهای خبر: اشتغال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری