چرا مشاغل خانگی زودتر به پول می رسند؟

چرا مشاغل خانگی زودتر به پول می رسند؟

در حالیکه آمارها از سهم ۴ تا ۶ درصدی مشاغل خانگی در اشتغال کل کشور و فعالیت بیشتر از سه میلیون نفر در تولید محصولات خانگی حکایت دارد، کارشناسان اعتقاد دارند که دولت برای تحقق برنامه اشتغال میلیونی در کشور باید از ظرفیت کسب و کارهای خرد و خانگی به شکل مطلوب استفاده نماید.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، مشاغل خانگی همچون شیوه های نوین کسب و کار و ایجاد اشتغال است که به علت احتیاج به حجم پایین سرمایه گذاری و سودآوری مطلوب مورد توجه و استقبال بسیار قرار دارد.

کارشناسان از مشاغل خانگی، بعنوان یکی از بهترین شیوه های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار بخصوص زنان و جوانان در چارچوب خوداشتغالی در منازل نام می برند که ضمن ایجاد فرصتهای شغلی جدید زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش بیکاری در کشور را فراهم می آورد.

به زعم آنها، دولتها می توانند برنامه اشتغال میلیونی را در چارچوب کسب و کارهای خرد و خانگی دنبال کنند و از این ظرفیت برای توسعه اشتغال بهره برداری کنند.

برابر اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی وزارت کار، از آغاز شیوع کرونا تا آخر سال گذشته ۲۲ هزار نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت نمودند.

پیش ازاین بانک مرکزی در دولت قبل، پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه سالانه به مشاغل خانگی را به تصویب رسانده بود که در صورت تخصیص، کمک بزرگی به توسعه کسب و کارهای خانگی خواهد بود.

رضا محمودی، کارشناس حوزه اشتغال در گفتگو با ایسنا، می گوید: با عنایت به آنکه ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه های اساسی کشور به حساب می آید، توسعه کسب و کارهای خانگی می تواند یکی از بهترین راهکار ها در دوران کرونا باشد.

او سرمایه گذاری و هزینه کم، اشتغالزایی و درآمدزایی بالا را مهم ترین مزایای کسب و کارهای خانگی عنوان کرده و می گوید: بحث اشتغال خانگی در چارچوب بنگاه های کوچک می تواند چاره ایجاد شغل در کوتاه مدت باشد ولی راه مستمر و نهایی نیست و ما باید در بلندمدت به سمت اشتغال های پایدار دیگر برویم.

این کارشناس حوزه اشتغال با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل خانگی به علت نبود بروکراسی های پیچیده اداری، سودآوری و تنوع رشته های مختلف در این قبیل کسب و کارها زودتر به پول و درآمد می رسند، از بستر تعاون بعنوان یکی از راههایی نام می برد که می تواند به تحقق اهداف اشتغالزایی کمک نماید.

به گفته محمودی، تعاونی های مشاغل خانگی می توانند تا ۲۰ درصد برنامه اشتغال را محقق کنند و در یک اقدام ضربتی و جهادی، تقاضای اشتغال را پاسخ دهند ولی هدف ایجاد شغل خیلی بزرگتر از این میزان است و در سال های بعد باید روی برنامه ریزی های بلندمدت متمرکز شد.

وی با تکیه بر ضرورت حرکت دولت به سمت کسب و کارهای کوچک در چارچوب تعاونی ها، محدودیت های منابع، کاهش توان مالی مردم و اقشار متوسط و ضعیف جامعه، کاهش قدرت خرید و کوچک شدن سبد معیشت خانوارها، مسایل ارزی کشور، تحریم ها و عدم تمایل به سرمایه گذاری در شرایط اقتصادی حاضر را همچون علل توجه و تمرکز بر کسب و کارهای خرد و خانگی و تعاون محور عنوان می کند.

بر اساس آمارها درفاصله سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ نزدیک به سه میلیون نفر، متقاضی ثبت نام مشاغل خانگی بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شدند؛ همینطور از میان افرادی که مجوز فعالیت در حوزه مشاغل خانگی داشتند ۷۷۲ هزار نفر تسهیلات دریافت نمودند که برای ۸۵۲ هزار نفر فرصت شغلی بوجود آمده است.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، هم اکنون خیلی از کشورها نظیر چین، هند و آمریکا با تاکید بر ظرفیتهای اشتغال خانگی، پشتیبانی از کارآفرینان در حوزه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در ظرفیت سازی برای توسعه کسب و کارهای خانگی موفق عمل کرده اند.





منبع:

1400/06/16
11:19:44
0.0 / 5
184
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری