بیشترین خدمات گیرندگان گردشگری سلامت چه کسانی هستند؟

بیشترین خدمات گیرندگان گردشگری سلامت چه کسانی هستند؟

به گزارش ارتباط با مشتری رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: بیشترین موارد خدمات گیرنده در حوزه گردشگری سلامت در زمینه زنان و زایمان هستند، برای اینکه در این تخصص از جایگاه خوبی در سطح دنیا برخوردار هستیم.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، دکتر حبیب ملک پور رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنفرانس ملی مدیریت گردشگری و خدمات سلامت بین الملل، اظهار نمود: گردشگری سلامت حوزه گسترده ای است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود، در این خصوص باید از ظرفیت وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت استفاده را کرد.
وی افزود: همینطور باید این سه حوزه در کنار هم قرار بگیرند و نرم افزار ویژه جذب و پذیرش ورود و خروج، هتلینگ و درمان توریست سلامت ایجاد شود و در این راه باید سیکل معیوبی که سبب عدم ایجاد روند برون سازمانی مطلوب شده است برطرف شود.
رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما در عرضه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران ایرانی و غیرایرانی حوزه سلامت به دنبال رضایت مندی حداکثری بیماران هستیم، تصریح کرد: می خواهیم بیمار با خاطره ای خوش از اینجا برود و بعد از بازگشت به زادگاهش معرف حضور دیگر گردشگران حوزه سلامت باشد. گرچه وضعیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت نداریم، اما وجود برخی موارد می تواند باعث رونق بخشی شده و در این عرصه اثرگذار باشند؛ همینطور در مورد نوع خدمات عرضه شده هم باید بگوییم که بیشترین موارد خدمات گیرنده در زمینه گردشگری سلامت در حوزه زنان و زایمان هستند، چونکه در این تخصص در سطح دنیا از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و به همین جهت میل و رغبت گردشگران سلامت جهت انجام زایمان هایشان در ایران بالا است.
وی ضمن اشاره به این که خدمات گردشگری سلامت در بیمارستان ها در محل ویژه بیماران بین الملل عرضه می شود، بیان نمود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه چهارم کشور در بحث جذب توریست سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است.
رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: نقطه قوت کشور ما در امنیت بالا، جاذبه های گردشگری بالا در حوزه های مختلف همچون سلامت، عرضه خدمات گردشگری با پایین ترین نرخ ارزی ممکن دنیا، داشتن پزشکان نخبه و مراکز درمانی خوب بوده اما در سوی مخالف در موضوع هایی همچون بازاریابی، آگاهی کشورهای هدف از امکانات، همگرایی، روابط برون سازمانی، حضور در رویدادهای بین المللی، زیرساخت های الکترونیکی جامع و مناسب گردشگری سلامت، اتفاق نظر جهت انتخاب بهترین گزینه، تعریف درست در مورد افزایش جذب اعتبارات از راه گردشگران سلامت، بضاعت، نظارت، برخورد مناسب با دلالان حوزه سلامت، آموزش درست و به روز و داشتن نظام مشترک و یکنواخت قیمت گذاری ضعیف هستیم.
به گزارش وبدا، ملک پور ضمن اشاره به این که معتقدیم که بیمارستان ها خودشان باید با تبلیغ درست تسهیل گر در امر جذب توریست سلامت باشند و این که از دیگران انتظار انجام این کار را داشته باشند ضعف است، خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته تمامی موارد بازبینی شده و تا آنجاییکه می توانیم مسیرهای پیشرفت و توسعه را در همه عرصه ها همچون گردشگری سلامت فراهم می نماییم و اعلام می نماییم در کنار تمامی اولویت هایی که داریم، خط قرمزهایی هم لحاظ شده و در رأس همه چیز باید آبروی نظام سلامت کشور حفظ و در راه بالندگی این عرصه بیشتر از پیش تلاش شود.




منبع:

1400/10/09
17:40:05
0.0 / 5
586
تگهای خبر: آموزش , بازار , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری