مشاغل خانگی جان تازه می گیرند

مشاغل خانگی جان تازه می گیرند

معاون اشتغال وزارت کار از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان آگاهی داده و گفته است: با تزریق منابع و تسهیلات مالی مشاغل خانگی جان باردیگر می گیرند.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه های موثر اشتغالزایی در خیلی از کشورها بشمار می رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل گشته است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب وکار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

سرمایه گذاری، هزینه پایین و راندمان بالا، از مزیتهای مهم مشاغل خانگی است؛ این نوع کسب وکارها، در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارند و حتی می توانند سریع تر به سودآوری برسند.
محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان آگاهی داده و می گوید: این بسته ها با نظر فعالین کسب وکار هر استان به اجرا در خواهد آمد.
وی همین طور می افزاید: حمایت های مالی برای بازسازی مشاغل خانگی درحال تدوین و آماده ابلاغ به سراسر کشور است و با تزریق تسهیلات مالی، این کسب وکارها جانی باردیگر می گیرند.
کریمی بیرانوند، هزینه پایین، راندمان بالا و حداکثر استفاده از زمان را از با اهمیت ترین مزایای مشاغل خانگی عنوان کرده و می گوید: تولید کنندگان محصولات خانگی همزمان در خانه و بیرون درحال فعالیت هستند و این امر خود موجب تمایز این کسب وکار از سایر شغل ها شده است.
بگفته معاون وزیر کار، برگزاری نمایشگاه های خانگی با عرضه محصولات نوآورانه یکی از بهترین مسیرهای پیشرفت و افزایش فرصتهای شغلی بشمار می رود که در ارتقای سطح مهارت و انگیزه و پایداری اشتغال خانوارها موثر است.
هم اکنون بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده ترین مشکلات فعالان صنف مشاغل خانگی بشمار می رود که لازم است حمایت های گسترده ای دراین زمینه از شاغلان و فعالان این حوزه برای ورود با بازار صورت گیرد و آموزش های مورد نیاز داده شود.
همین طور در صورت ثبات قیمتها و تامین مواد اولیه ارزان و مناسب می توان علاوه بر ماندگاری مشاغل خانگی در بازارهای داخلی، با احیای بازارهای هدف خارجی زمینه صادرات محصولات خانگی ایرانی به کشورهای همجوار را فراهم نمود و از این طریق ضمن ارزآوری برای کشور، شاغلان این حوزه را چند برابر کرد.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، کارشناسان بازار کار معتقدند کسب و کارهای کوچک شاید برای پیشرفت نیاز به زمان و پشتکار داشته باشند ولی پس از رسیدن به موفقیت می توانند بسیار قویتر از رقبای بزرگ خود ظاهر شوند.





1400/10/25
22:15:44
0.0 / 5
316
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری