علت تعلل چین در تحویل هواپیما؛

هواپیماهای ایرباس در صف تحویل به چین

هواپیماهای ایرباس در صف تحویل به چین

ارتباط با مشتری: گزارش های انتشار یافته از آن حكایت می كند كه چین تعداد زیادی از هواپیماهایی كه به شركت هواپیماسازی ایرباس سفارش داده بوده را هنوز تحویل نگرفته است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت money. cnn، خبر فروش ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید ایرباس به چین در حالی انتشار یافته است كه این كشور هنوز تعدادی از هواپیماهایی كه پیشتر سفارش داده بود را هنوز تحویل نگرفته است و سبب شده است در كارخانه های ایرباس در فرانسه و آلمان، صف طویلی از هواپیماهای تولید شده شكل بگیرد.

دلیل اینكه هنوز ایرلاین های چینی، تعداد هواپیماهای مورد نیاز خویش را از این غول هواپیماسازی اروپایی تحویل نگرفته است، آن است كه سازمان تنظیم مقررات هوایی و رگولاتوری هواپیمایی چین هنوز به ایرلاین های این كشور اجازه نداده است كه هواپیماهای جدید این شركت را وارد خطوط فعال خود كنند.

این در حالیست كه هواپیماهای آ – ۳۲۰ و آ – ۳۲۱ از بهار سال قبل ۲۰۱۷ میلادی، در كارخانه های ایرباس در فرانسه و آلمان آماده تحویل هستند و از آن طرف هم ایرلاین های چینی در حال مذاكره با سازمان هواپیمایی مسافربری چین هستند تا مجوز ورود این هواپیماهای جدید به كشور و ایرلاین شان را بگیرند. تعدادی هواپیمای مدل آ- ۳۵۰ هم در كارخانه تولوز در جنوب فرانسه اماده تحویل هستند.

كشور چین، بعد از ایالات متحده آمریكا بزرگ ترین بازار هواپیماهای مسافربری در جهان را به خود مختص كرده است و هر دو غول هواپیماسازی جهان، ایرباس و بوئینگ، در بازار چین نقش و حضور پر رنگی دارند.

بسیاری از منابع اگاه اعلام نموده اند كه دلیل عدم موافقت سازمان هواپیمایی مسافربری در چین به نظر می رسد بیشتر تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته است. اما هنوز این تعلل و عدم صدور مجوز برای تحویل هواپیماهای مدرن ایرباس مشخص و معلوم نشده است. البته خیلی از تحلیلگران بر این باورند كه افزایش تولید هواپیماهای ایرباس در كارخانه تیانجین چین می تواند دلیل اصلی و پررنگ این مورد باشد چون كه قیمت تمام شده هواپیماهای ایرباس ساخت چین می تواند بسیار ارزان تر و كمتر از هواپیماهای ساخت اروپا باشد. برخی دیگر هم معتقدند علت این امر می تواند دشواری در توافق بر سر مسائل امنیتی هواپیماهای مذكور با اروپا باشد.

حدودا یك هفته پیش بود كه در دومین روز سفر امانوئل ماكرون - رئیس جمهور فرانسه - به چین، قرارداد و توافق های قابل توجهی میان این دو كشور صورت گرفت كه از مهم ترین آنها، افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین بود. طبق این توافق، مقرر است كارخانه ایرباس در تیان جین كشورچین، روند تولید هواپیمای مدل ایرباس آ-۳۲۰ را كه هم اكنون ۴ فروند در ماه است، از سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم را به ۵ فروند و از سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶ فروند هواپیما در ماه افزایش بدهد.

شركت هواپیماسازی ایرباس اروپا، مستقر در فرانسه، بزرگترین و مهم ترین رقیب غول هواپیماسازی بوئینگ آمریكاست. ایرباس علی رغم بوئینگ، دارای یك خط مونتاژ در تیان جین كشور چین است كه از زمان آغاز فعالیت این خط تولید در سال ۲۰۰۸ میلادی تاكنون، تعداد ۳۵۴ فروند هواپیمای مدل ایرباس آ-۳۲۰ را تولید كرده است.




1396/10/28
17:58:15
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری