یك مقام مسئول به مهر خبر داد؛

برگزاری كارگروه ویژه افزایش قدرت خرید كارگران

برگزاری كارگروه ویژه افزایش قدرت خرید كارگران

ارتباط با مشتری: مدیر كل جبران خدمت و روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تشكیل كارگروه دستمزد شورای عالی كار با دستور كار افزایش قدرت خرید كارگران برای سال جاری خبرداد.



اسماعیل ظریفی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به دنبال برگزاری نشست قبلی شورای عالی كار با درخواست نمایندگان كارگری برای «بازنگری دستمزد ۹۷» نشست كارگروه دستمزد شورای عالی كار با دستور كار بررسی راهكارهای افزایش قدرت خرید جامعه كارگری، یكشنبه هفته آینده تشكیل می گردد.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: این كارگروه با حضور نمایندگان كارگری، كارفرمایی و وزارت كار به منظور بررسی پیشنهادات نمایندگان كارگری و كارفرمایی با هدف عرضه راهكارهای قانونی افزایش قدرت خرید كارگران تشكیل جلسه می دهد.
وی افزود: در نشست قبلی شورای عالی كار كه اوایل مردادماه برگزار شد، پیشنهادات نمایندگان گروه كارگری این بود كه دولت حمایت های اجتماعی از كارگران را در دستور كار قرار دهد.
مدیر كل جبران خدمت و روابط كار وزارت كار تصریح كرد: بعد از طرح نظرات نمایندگان كارگری و كارفرمایی در نشست قبلی این شورا، در نهایت مقرر شد هر یك از گروه ها پیشنهادات مشخص خویش را برای جبران كاهش قدرت خرید كارگران در این نشست عرضه كنند.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، اواخر تیرماه نمایندگان كارگری عضو شورای عالی كار با ارسال نامه ای به معاونت روابط كار وزارت كار به علت شرایط ویژه اقتصادی و كاهش قدرت خرید كارگران، درخواست بازبینی در دستمزد ۹۷ را عرضه دادند.
این درخواست به علت شرایط پیش آمده اقتصادی كه منجر به تورم در اقلام ضروری خانوار و به تبع آن كاهش قدرت خرید كارگران شده است، به احمد مشیریان معاون روابط كار وزیر كار ارسال شد.
بر اساس مطالعات انجام شده در كارگروه مزد كانون عالی شورای اسلامی كار، مقایسه قیمت رسمی اقلام اساسی در هفته اول تیرماه با هفته پایانی دیماه ۹۶ كه ملاك سنجش هزینه معیشت خانوار بود، نشان داده است كه هزینه خانوار در مدت ۴ ماه گذشته از سال جاری به علت نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی ۴۸.۲ درصد افزایش داشته كه به واسطه آن ارزش دستمزد كارگران به همین میزان كاهش پیدا كرده است. نمایندگان كارگری شورای عالی كار بنابراین درخواست بازبینی در مزد و بررسی راهكارهای جبران قدرت خرید از دست رفته كارگران را به شورای عالی كار عرضه دادند.

1397/06/03
15:07:06
5.0 / 5
4650
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , تعاون , كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری