مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

70درصد دارندگان بیمه یارانه ای تاكسیرانی، هیچگاه راننده تاكسی نبودند

70درصد دارندگان بیمه یارانه ای تاكسیرانی، هیچگاه راننده تاكسی نبودند

به گزارش ارتباط با مشتری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: برپایه اعلام معاون حمل و نقل شهرداری تهران، ۷۰ درصد كسانی كه بیمه حمایتی تاكسیرانی دارند، هیچ گاه راننده تاكسی نبودند.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، مصطفی سالاری امروز در نشست بررسی نقش استارتاپ ها در تسهیل فرآیندهای كسب و كار تصریح كرد: ما در سازمان تأمین اجتماعی به دنبال اصلاح رویه ها هستیم ولی بزرگترین محدودیت ما این است كه سازمان تأمین اجتماعی، صندوق دار و امانت دار بخش مهمی از جمعیت كشور است كه حق بیمه پرداخت می كنند و ما این اجازه را نداریم كه درآمدهای حاصل از این حق بیمه را صرف عده ای دیگر نماییم.
وی اضافه كرد: درآمدهای تأمین اجتماعی صرف سه خدمات اصلی ما شامل خدمات فوری كه خدمات درمانی، خدمات اضطراری شامل از كارافتادگی و بیمه بیكاری و خدمات بازنشستگی است كه به بازنشستگان پرداخت می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان كرد: یكی از مشكلاتی كه داریم این است كه در بخش بیمه های حمایتی، دولت ها موظف به پرداخت بخشی از حق بیمه ها هستند كه تابحال هیچ دولتی نتوانسته سهم خویش را پرداخت كند.
سالاری خاطرنشان كرد: اصنافی كه قرار بود بخشی از حق بیمه آنها را دولت بدهد ولی این كار انجام نشده است را مجبور شدیم از پول كسانی كه حق بیمه كامل پرداخت می كنند، پوشش دهیم. به خاطر این مطالبات معوق نتوانستیم پول بیمارستان ها را پرداخت نماییم و بنابراین بیمارستان ها از پذیرش دفترچه بیمه كسانی كه حق بیمه كامل پرداخت می كنند هم خودداری می كند.
وی با تاكید بر اینكه مهمترین برنامه سازمان تأمین اجتماعی پیشگیری از تكرار این روند است، تصریح كرد: هم اكنون دیگر اصناف و مشاغلی كه شامل بیمه حمایتی شوند را نمی پذیریم و تفاهم نامه ای كه با اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی برای پذیرش رانندگان اپلیكیشن های موبایلی بعنوان بیمه خویش فرما به امضا رسانده ایم را اجرا خواهیم كرد و این رانندگان باید حق بیمه خویش را كامل پرداخت كنند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یكی دیگر از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی را تجمیع بخشنامه های مختلف در هر حوزه عنوان و تصریح كرد: ۱۳۰ بخشنامه بیمه بیكاری را تجمیع و به یك بخشنامه تقلیل دادیم.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خاطرنشان كرد: یكی دیگر از مشكلاتی كه داریم این است كه افرادی كه در حرف و صنف های دیگر هستند، خویش را در بیمه های حمایتی وارد كرده اند. در جلسه ای كه با شهردار تهران داشتیم پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیك شهر تهران اعلام نمود ۷۰ درصد كسانی كه از بیمه حمایتی تاكسیرانی استفاده می نمایند، هیچ گاه در شغل تاكسیرانی نبودند اما از جانب دیگر معادل همین تعداد رانندگان تاكسی ای داریم كه نتوانستند خویش را بیمه حمایتی تاكسیرانی كنند.
وی اضافه كرد: همینطور صنف كارگران ساختمانی هم مشمول بیمه حمایتی می شوند اما برپایه بررسی های ما ۷ تا ۸ برابر هزینه ای كه باید برای كارگران ساختمانی، بیمه حمایتی بعنوان هزینه بیمه پرداخت نماییم، از جیب سازمان خارج می شود. وقتی بررسی كردیم متوجه شدیم كه افرادی همچون طلا فروش ها، وكلای دادگستری و پزشكان هم از مزایای بیمه كارگر ساختمانی استفاده می نمایند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاكید بر اینكه ساز و كار آی تی و خدمات فناوری اطلاعات در سازمان تأمی اجتماعی راضی نیستم، خاطرنشان كرد: چرا خدماتی كه می شود به صورت اینترنتی و غیرحضوری از جانب مردم و بیمه شدگان در منازل و یا محل كار دریافت نمایند را مجبور می نماییم به صورت حضوری به شعب و نمایندگی های تأمین اجتماعی رجوع كنند. بعد هم در این شعب باجه هایی قرار می دهیم كه محصور و محدود است و مردم نمی توانند با متصدی باجه ارتباط برقرار كنند.
وی خاطرنشان كرد: این چه فناوری نوینی است كه از سفرهای درون شهری نمی كاهد و مردم را مجبور می نماییم برای دریافت كوچك ترین خدمات به شعب تأمین اجتماعی رجوع كنند.
سالاری درباره كسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: میزان كسری بودجه ما برخلاف آنچه مردم را می ترسانند، رقم بالایی نیست و تنها ۱۰ درصد كسری بودجه داریم. این در شرایطی است كه سازمان تأمین اجتماعی منابعی همچون شستا، املاك مختلف و درآمدهای معوقه دارد كه اگر تنها یك سوم درآمدهای معوقه را وصول نماییم، به هیچ عنوان كسری بودجه نخواهیم داشت.

1398/06/19
22:49:50
5.0 / 5
3389
تگهای خبر: اجتماعی , بودجه , پزشك , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری