به شنیدن صدای سوت قطار در كردستان نزدیك تر می شویم؟

به شنیدن صدای سوت قطار در كردستان نزدیك تر می شویم؟

به گزارش ارتباط با مشتری كردستان استاندار كردستان با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن سنندج _ همدان، اظهار داشت: این پروژه مطالبه مردم و نیاز استان در بحث توسعه است.


در مسافرت محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور به استان کردستان در شهریور سال ۹۷ مصوب شد که پروژه راه آهن سنندج _ در این استان به بهره برداری برسد.
در این راستا رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور، در مسافرت بعدی در آبان ماه سال ۹۸، به تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان برای راه آهن سنندج آگاهی داد و گفته بود که اتمام این پروژه باید تا سال آینده به اتمام برسد.
وی دلیل تأخیر در راه اندازی راه آهن سنندج را تکمیل سایر قسمت های دیگر برای اتصال شبکه سراسری به سنندج عنوان نمود.
طول خط راه آهن همدان - سنندج ۱۵۱ کیلومتر است که در سه قطعه در حال اجرا بوده که قطعه اول آن با ۶۰ کیلومتر طول ۷۰ درصد پیشرفت، قطعه دوم با ۵۶ کیلومتر ۳۶ درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز ۳۰ کیلومتر طول دارد که زیرسازی آن اختتام یافته است.
بهمن مردانیا عصر روز سه شنبه(۹ اردیبهشت) در بازدید از مراحل ریل گذاری راه آهن سنندج - همدان و ایستگاه سمت سنندج، اظهار نمود: باتوجه به وعده های دولت به مردم استان کردستان در امتداد پروژه راه آهن سنندج همدان، امسال خوشبختانه با پیگیری های گوناگون در سال قبل اعتبار موردنیاز برای این پروژه تامین شده و بحث زیرساختی آن به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تا آخر سال ۹۹ پروژه راه آهن سنندج - همدان تمام می شود، اضافه کرد: شروع کار ریل گذاری از سمت همدان به سبب مکانیزه بودن سرعت بیشتری دارد و با عزم و اراده ای که دولت دارد امیدواریم روزبه روز به شنیدن صدای سوت قطار در کردستان نزدیک تر شویم.
استاندار کردستان درباب ادامه پروژه راه آهن سنندج _ همدان تا مرز باشماق مریوان، ذکر کرد: باتوجه به توجیه اقتصادی و امنیتی بالای این پروژه به دنبال مصوب کردن آن هستیم.


در ادامه این بازدید بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: اعتبار اولیه برای راه آهن همدان - سنندج ۱۳۰میلیارد تومان بود که سال قبل ۳۹۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافت.
وی ذکر کرد: همین طور امسال قانون بودجه برای اجرا و پیشرفت این پروژه ۳۵۰میلیارد تومان را نیز پیش بینی کرده است.
شهرام ملکی، معاون عمرانی استاندار کردستان، گفت: برآورد اولیه راه آهن همدان – سنندج ۸۰۰ میلیارد تومان است اما باتوجه به افزایش هزینه ها، رقمی بیشتر از این باید در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: این پروژه ۱۵۱ کیلومتر در سه قطعه است که هم اکنون زیرسازی ۸۵ درصد از آن انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، بیان کرد: به سبب سرعت در این پروژه ریل گذاری از آن در سه مقطع در دستور کار قرارگرفته و برای سرعت بیشتر در خروجی دهگلان به سمت قروه برای انجام ریل گذاری به صورت دستی آغاز می شود.


روح الله خسروی، مدیر پروژه روسازی ریلی راه آهن همدان - سنندج با اشاره به اینکه این پروژه از سمت همدان به صورت مکانیزه شروع و ۱۲ کیلومتر آن آماده اجرا است، اظهار داشت: با آماده شدن می توان روزی ۲ کیلومتر به بالا ریل گذاری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: پروژه راه آهن سنندج – همدان از سمت سنندج به سبب اینکه سریع تر پیش رود به صورت دستی و سنتی با پیشرفت روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر در حال اجراست.
مدیر پروژه روسازی ریلی راه آهن همدان - سنندج ذکر کرد: زیرسازی یکی از مهم ترین مسائلی بوده که سبب توقف پروژه می شود چونکه قرار بر این شده این پروژه طی یک سال به اتمام برسد در این راستا برای پیشرفت پروژه زیرسازی باید تمام شود.
خسروی با اشاره به بومی بودن ۷۰ درصد از نیروهای پروژه راه آهن سنندج – همدان، اشاره کرد: هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر نیروی بومی در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.
پروژه راه آهن سنندج – همدان ۱۷۷ کیلومتر طول دارد و دارای هفت ایستگاه است.




منبع:

1399/02/10
23:34:06
5.0 / 5
1536
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , كشور , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری