ناامیدی بانك مركزی انگلیس از بهبود سریع وضعیت

ناامیدی بانك مركزی انگلیس از بهبود سریع وضعیت

به گزارش ارتباط با مشتری نرخ بیكاری انگلیس نسبت به سال قبل دو برابر شده و به ۷.۵ درصد رسیده است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از اسوشیتدپرس، بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام نمود شرایط اقتصادی این کشور در نتیجه شیو ع کرونا وخیم تر از چیزی است که پیش تر تصور می شد و برای بازگشت فعالیتهای اقتصادی به سطوح قبل از بحران کرونا به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد بود. بانک مرکزی با بیان آمادگی برای برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی این کشور گفته است که انتظار نمی رود زودتر از سال ۲۰۲۱، اقتصاد به حالت اولیه بازگردد.
این بانک در بخش دیگر گزارش خود با ابراز نگرانی از وضعیت بازار کار گفته است هیچکس به صورت دقیق نمی داند که شرایط آینده چگونه خواهد بود: چشم انداز اقتصاد انگلیس و سایر کشورهای جهان نامطمین است و بهبود وضعیت به این بستگی دارد که دولت ها و بانکهای مرکزی تا چه حد از کسب و کارها حمایت کنند.
هم اکنون نرخ بهره در انگلیس در سطح ۰.۱ درصد قرار دارد که کمترین نرخ بهره ثبت شده در طول تاریخ این کشور است. بانک مرکزی انگلی سهم چنین در یک برنامه خرید اوراق بسیار وسیع و کم سابقه، حدود یک تریلیون دلار اوراق قرضه دولتی را خریداری نموده است.
طبق پیشبینی بانک مرکزی انگلیس، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری احیانا ۲۳ درصد کوچک شده است و انتظار می رود برای مجموع سال ۲۰۲۰، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان ۹.۵ درصد کوچک شود اما رشد اقتصادی برای سال آینده ۹ درصد و برای سال ۲۰۲۲ هم ۳.۵ درصد پیشبینی شده است.
اندرو بیلی- رئیس بانک مرکزی انگلیس در همین رابطه اظهار داشت: برآورد ما این است که نرخ تورم آهسته آهسته به محدوده هدف بازگردد با این وجود ریسک های زیادی بر سر راهمان قرار دارد و باید آماده مواجهه با شرایط غیرمنتظره باشیم.
کالوم پیکرینگ- کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه بارنبرگ اظهار داشت: بانک مرکزی در احیای خوشبینی به اقتصاد در هفته های پیش رو نقشی حیاتی دارد.




منبع:

1399/05/17
21:23:38
5.0 / 5
356
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تورم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری