مدیركل تعاون استان:

جامعه كارگری استان مركزی درگیری زیادی با كرونا نداشته است

جامعه كارگری استان مركزی درگیری زیادی با كرونا نداشته است

به گزارش ارتباط با مشتری مركزی مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی اظهار داشت: خوشبختانه جامعه كارگری استان درگیری زیادی با ویروس كرونا نداشته است.


محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: در همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، در اولین جلسه ستاد کرونا، دستورالعمل بهداشتی برای قشر کارگری تدوین و مصوب و از راه ادارات شهرستان به تمامی واحدهای کارگاهی ابلاغ و تاکید شد که در صورت ادامه فعالیت باید دستورالعملی شامل ۱۵ بند را رعایت نمایند.
وی اضافه کرد: مقرر شد هر روز بازدیدهای دوره ای توسط بازرسین از شرکت ها انجام و در صورت مشاهده تخلف، تذکر لازم داده شود و در نهایت در صورت عدم اجرای اقدام موثر، واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شود که خوشبختانه تا به امروز هیچ شرکتی در بحث مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی شرکت ها هم در مورد تأمین ملزومات بهداشتی مربوط به کرونا فعال شدند که نشان از دغدغه مند بودن جامعه کارگری نسبت به مشکلات جامعه دارد.
آبایی بیان نمود: از دهم اسفند سال قبل تا اواخر فروردین ماه ۹ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا شدند و در سطح کشور هم حدودا ۶۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۰ برابری داشته، اما خوشبختانه در ماه های بعد این ثبت نام ها تعدیل شد.
وی افزود: مقرر شد ۵۵ درصد قانون کار در ۲۰ روز اسفند، فروردین و اردیبهشت به این افراد پرداخت گردد و بعد از اردیبهشت ماه در صورت تداوم بیکاری، طبق قانون بیمه بیکاری حق بیمه پرداخت می شود که این افراد مجدد باید اطلاعات خویش را در سامانه بارگزاری کنند.
آبایی اضافه کرد: دولت مصوب کرد پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری در این خصوص کمک نماید که تابحال ۱۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.




منبع:

1399/05/20
14:07:28
5.0 / 5
871
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری