توضیحات مترو در مورد افتتاح متروی پرند تا آخر سال

توضیحات مترو در مورد افتتاح متروی پرند تا آخر سال

به گزارش ارتباط با مشتری روابط عمومی متروی تهران و حومه اعلام نمود که باوجود پیگیری های مختلف و دریافت مجوزهای قانونی جهت تأمین منابع مالی پروژه خط متروی تهران-پرند، هنوز اقدامی که منجر به پرداخت پول یا تهاتر زمین به پیمانکار مربوطه شود، صورت نپذیرفته و همینطور مسئله سبب بروز نگرانی هایی در خرید تجهیزات لازم جهت راه اندازی فاز نخست این خط شده است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال متنی اعلام نمود: طبق توافق نامه ای که روز ۵ بهمن سال قبل به امضاء استاندار تهران، سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، مدیر عامل شرکت مترو و سایر عوامل ذیربط رسید، قرار بود در صورت امکان، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پرند به این پروژه اختصاص پیدا کند و اگر چنین موردی محقق نشد، زمینی به مساحت ۲۵ هکتار با تغییر کاربری صورت گرفته به پیمانکاران واگذار شود. اما در عمل چنین نشد و این در حالی بود که چگونگی تأمین منابع مالی و اجرای پروژه خط متروی تهران-پرند در جلسه برگزارشده مورخ ۳ آذر ۱۴۰۰ در دفتر وزیر راه و شهرسازی با حضور استاندار و شهردار تهران تعیین تکلیف شده بود.
در ادامه و با تأخیری حدوداً ۳ ماهه، صورتجلسه دیگری بین شرکت عمران شهر جدید پرند و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) امضاء شد که طبق آن می بایست اراضی در نظر گرفته شده برای تحویل به پیمانکار پروژه تهاتر گردد، اما این امر هم ظاهراً به نتیجه عملی نیجامیده است.
با این اوصاف و از آنجاییکه امکان فشرده سازی مجدد برنامه زمان بندی پروژه وجود نداشته و از سویی وعده بهره برداری از خط متروی تهران-پرند تا پیش از آخر سالجاری توسط مسؤلان امر بارها عنوان شده است، نگرانی هایی بابت خرید و نصب تجهیزات لازم این خط که بخشی از آن باید از خارج از کشور تهیه شود و ثبت سفارش، ساخت، حمل و نصب آنها زمانبر است، به وجود آمده است.
قابل ذکر است پروژه ساخت و راه اندازی خط متروی تهران-پرند که جزو متروی شهرهای اقماری به شمار می آید، همچون طرح های توسعه ای وزارت راه و شهرسازی به حساب آمده و شرکت مترو تهران به نمایندگی از شهرداری تهران، صرفا مجری اجرای آن به حساب می آید. در چنین شرایطی، وظیفه تأمین منابع مالی پروژه بر عهده کارفرما که وزارت راه و شهرسازی است، می باشد.
البته باوجود تمام مشکلات مالی موجود، پروژه همچنان فعال بوده و در کنار ادامه فرایند نازک کاری ایستگاه، مراحل تکمیلی روسازی مسیر خط متروی تهران-پرند شامل تثبیت، زیرکوبی خط و ریل ها با استفاده از تجهیزات مکانیزه در حال انجام می باشد. ضمن این که ریل گذاری کل مسیر هم انجام شده است.



1401/03/12
11:25:18
0.0 / 5
471
تگهای خبر: شركت , كشور , مجوز , وام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری