معاون وزیر اقتصاد:

۱۲۰۰ مجوز کسب وکار حذف می شود

۱۲۰۰ مجوز کسب وکار حذف می شود

به گزارش ارتباط با مشتری، معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ شرط صدور مجوز ناهنجار است، اظهار داشت: تقریبا حدود ۱۲۰۰ شرطی که رویه داخلی یا سندی نداشته را از شروط دریافت مجوز توسط مردم در هیأت مقررات زدایی حذف خواهیم کرد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از اتاق بازرگانی تهران، محمدهادی سبحانیان در رابطه با حذف شروط دریافت مجوز کسب و کار اظهار نمود: یکی از اقدامات بزرگی که ما در حوزه تسهیل صدور مجوزها به انجام رساندیم، پروژه پاکسازی شرایط صدور مجوزها بود.
معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ دستگاه که صادرکننده مجوز هستند، بیشتر از ۱۶۰۰ مجوز کسب و کار صادر می کنند و برای صدور این تعداد مجوز، بالغ بر ۲۶ هزار شرط تعیین کرده اند که برای برخی مجوزها، شروط بیشتر و برای برخی شروط کمتری وضع شده است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا حدود ۱۴۰۰ شرط از آن ۲۶ هزار شرط، شروط ناهنجار است که قابلیت حذف شدن دارد، افزود: از این ۱۴۰۰ شرط که به آن شروط ناهنجار اطلاق کرده ایم، برخی دارای پشتوانه قانونی بوده و منشأ بعضی از آنها هم مصوبه هیأت وزیران است. در این میان برخی شروط هم در چارچوب رویه های داخلی دستگاه ها قرار گرفته و برخی هم هیچ گونه سندی ندارد. بر این اساس، حدود ۷۰ شرط از این شروط ناهنجار، حکم قانون دارند. ۱۸۳ شرط هم به باعث مصوبات هیأت وزیران در سنوات گذشته تعیین شده اند و حدود ۹۷۹ شرط هم مبتنی بر رویه داخلی دستگاه ها بوده است. در عین حال، ۱۶۴ شرط هم هیچ گونه مستندی نداشته است و دستگاه ها آنرا مطالبه کرده اند.
معاون وزیر اقتصاد در ادامه اظهار داشت: برای حذف این شروط مقرر است لایحه ای را تدوین کرده و به دولت ارسال نماییم که این شروط ناهنجار را که مستند قانونی داشته یا با پشتوانه مصوبه هیأت وزیران وضع شده، حذف نماییم که امیدواریم همه دستگاه ها همراهی کنند؛ چون که امکان دارد با عدم همراهی در حذف این شروط مواجه شویم. همینطور در مورد شروط مبتنی بر رویه داخلی دستگاه ها هم مقرر شده است، وزیر اقتصاد در مکاتبه با وزرای مربوطه، درخواست کند که حداکثر ظرف ۲۰ روز مستندات آنرا ارسال نمایند و اگر مستندی یافت نشد با تصویب هیأت مقررات زدایی، این شروط حذف خواهد شد. یعنی تقریبا حدود ۱۲۰۰ شرطی که رویه داخلی یا سندی نداشته را از شروط دریافت مجوز توسط مردم در هیأت مقررات زدایی حذف خواهیم کرد.
کمیسیون ماده ۲۰ برای مجوزدهی به کسب و کارهای حوزه غذا و دارو وجاهت ندارد
سبحانیان با ذکر مثالی در رابطه با حذف این شروط توضیح داد: در ماده ۲۰ قانون غذا و دارو که در مجلس به تصویب رسیده، آمده است که هر کسی که بخواهد کسب وکاری در حوزه غذا، دارو و درمان راه بیاندازد، باید از کمیسیونی که به آن کمیسیون ماده ۲۰ اطلاق می شود، مجوز دریافت کند. ما از وزارت بهداشت درخواست کردیم که معیار موافقت یا مخالفت با صدور مجوز در این کمیسیون را اعلام کنند که مشخص شد معیاری وجود ندارد و متأسفانه کسانی در این حوزه تصمیم گیری می کنند که خود ذینفع بوده یا در این عرصه، صاحب کسب و کار هستند. بدین سان ما اعلام کردیم که کمیسیون ماده ۲۰ وجاهت لازم برای اظهارنظر در این حوزه را ندارد.
وی در رابطه با ضمانت اجرایی حذف این شروط اظهار داشت: اگر دستگاه ها سند قانونی در مورد شروط عرضه ندهند، ما آنرا بطور حتم حذف می نماییم و به عبارت دیگر، ضمانت اجرا مصوبه هیأت مقررات زدایی است. مگر دستگاهی مستند قانونی عرضه نماید که البته در مورد آن دسته از شروطی که مجوز قانونی دارد هم مقرر است، لایحه ای برای طرح در هیأت وزیران تنظیم شود تا این شروط که از نظر ما زائد و ناهنجار است، با تأیید هیأت وزیران حذف شود.

1401/09/12
10:07:16
0.0 / 5
450
تگهای خبر: اقتصاد , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری