در ماه پایانی ۱۴۰۱ در مقایسه با اسفند ۱۴۰۰ اتفاق افتاد

کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خارجی

کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خارجی

ارتباط با مشتری: طبق آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پروازهای بین المللی در اسفندماه 1401 در مقایسه با زمان مشابه 1400 در اعزام و پذیرش مسافر 10 درصد کاهش داشته است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، بر طبق گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست یک درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش داشته و در ارسال و پذیرش بار و پست بدون تغییر بوده است. پروازهای داخلی نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست یک درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی نیز در نشست و برخاست ۱ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۰ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۴ درصد کاهش داشته است.
کل پروازهای فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در اسفند نسبت به بهمن ۱۴۰۱ در نشست و برخاست دو درصد بالا رفته، در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر مانده و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی نیز در این بازه زمانی در نشست و برخاست دو درصد بالا رفته، در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر مانده و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی نیز در نشست و برخاست دو درصد، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است.
در اسفند ماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، بندرعباس، اصفهان، تبریز و قشم انجام شده است. از این مقدار حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، بندرعباس، اصفهان، تبریز، قشم و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است؛ همین طور حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام شده است.
مسیر مهرآباد به مشهد در اسفند ماه ۱۴۰۱ با تعداد ۷۰۷ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر در راه مشهد به مهرآباد جابه جا شده است. در بین پروازهای بین المللی هم مسیر نجف به مشهد با تعداد ۱۵۰ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای بین المللی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.



کاهش ۲ درصدی پروازهای تاخیردار
در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام ۲۰ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مجموعا ۱۴ هزار و ۹۶ پرواز را انجام داده اند و ۴۹۳۰ پرواز با تاخیرهای بیش از ۳۰ دقیقه داشته اند؛ میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار، ۴۳۳ هزار و ۱۸۷ دقیقه معادل ۷۲۱۹ ساعت و ۳۰۰ روز بوده که ۳۰ درصد پروازها را شامل می شود؛ این در حالیست که در بهمن ماه ۱۴۰۱، ۴۵ درصد پروازها تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند؛ این مساله نشان دهنده کاهش ۱۵ درصدی پروازهای تاخیردار است.


متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در بهمن ماه به ۸۸ دقیقه رسید و نسبت به بهمن ماه، دو دقیقه کاهش یافت؛ همین طور به ترتیب سه ایرلاین آتا ایر، پارس ایر و ایرتور متوسط تاخیرهای بیش از ۱۰۰ دقیقه داشتند.
در اسفند ماه ۱۴۰۱ شرکت های هواپیمایی آتاایر و چابهار ایر به ترتیب با ۶۰ و ۴۶ درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان به ترتیب با ۴ و ۹ درصد در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین درصد تأخیرات را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته اند.
همین طور شرکت های هواپیمایی معراج، آسمان و پارس ایر به ترتیب با دو، دو و سه درصد کاهش، بیشترین و شرکت های هواپیمایی زاگرس و وارش به ترتیب با ۲۴ و ۲۱ درصد کاهش در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تأخیردار را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی زاگرس و وارش بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته اند.
در بخش پروازهای باطل شده نیز شرکت های هواپیمایی زاگرس، آساجت و پارس ایر با ۶۸ و ۶۴ درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی چابهار ایر و فالی پرشیا با ۱۲ و ۱۳ درصد درکل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای ابطالی را دارند به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی چابهار ایر و فالی پرشیا بهترین عملکرد را داشته اند.




منبع:

1402/01/30
10:53:13
0.0 / 5
387
تگهای خبر: شركت , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری