مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اعلام كرد

خدمات مجانی سلامت روان در مراکز سراج

خدمات مجانی سلامت روان در مراکز سراج

به گزارش ارتباط با مشتری، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در رابطه با نحوه فعالیت مراکز سراج و ارائه خدمات سلامت روان در این مراکز توضیح داد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، دکتر حامد مصلحی در نشستی خبری با اشاره به فعالیت مراکز سراج در ارائه خدمات سلامت روان اظهار داشت: هم اکنون ۸۳ مرکز سراج در کشور فعالند که در نظر داریم به ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.
وی ادامه داد: در این مراکز خدمات گرانقیمت سلامت روانی و اجتماعی بصورت کاملا رایگان ارائه می شود. هم اکنون بیش از ۳هزار روانشناس در شبکه بهداشت کشور فعالند و به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک روانشناس حضور دارد.
مصلحی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی چگونگی مراجعه به مراکز سراج و دریافت خدمات سلامت روان اظهار داشت: به این منظور، مراجعه اول افراد به شبکه بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی است و مراجعینی که تشخیص داده شوند به خدمت بیشتری نیاز دارند، به مراکز سراج ارجاع داده می شوند. همین طور ارجاع بیمارستانی به مراکز سراج هم داریم.
وی همین طور در پاسخ به سوالی درباره ی غربالگری سلامت روان و همین طور ۸ شاخصی که دراین زمینه لحاظ می شود، اظهار داشت: در غربالگری سلامت روان دو مبحث اختلال اضطراب و اختلالات خلقی (افسردگی) مورد غربالگری قرار می گیرند.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی آخرین پیمایش سلامت روان افزود: در سال ۱۴۰۲ آخرین پیمایش سلامت روان جامعه انجام شده که نتایج آن درحال نهایی شدن است و بعد از آماده شدن نتایج اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.
مصلحی در ادامه صحبت هایش در پاسخ به سوالی درباره ی سازمان نظام روانشناسی، بر ضرورت رفع ضعف قانون سازمان نظام روانشناسی اصرار کرد.
وی همین طور به تشکیل واحدی در مجموعه بهداشت وزارت بهداشت درباره ی «بهداشت و سلامت روان محیط و رسانه» اشاره نمود و اظهار داشت: بازنمایی وضعیت ها و تفسیر درست از واقعیت ها توسط رسانه بسیار اهمیت دارد. برمبنای سفارش های انجمن های بین المللی لازم است که سطح استرس و استرس پذیری افراد از تنش ها و همچون تنش های اقتصادی را در جامعه کم نماییم. به همین دلیل هم درحال تهیه بسته آموزشی تفکیک استرس از واقعیت های اقتصادی هستیم.
وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات ما در این زمینه به دو مبحث پیش از مواجهه با صدمه و همین طور پس از مواجهه با صدمه ( نظیر سوگ در زلزله و سیل و...) مربوط می شود. بدین سان بسته های آموزشی برای پیش گیری از صدمه پیش از مواجهه با آن و همین طور افراد در معرض خطر صدمه درحال تدوین است.




منبع:

1403/02/01
13:45:19
0.0 / 5
92
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اقتصاد , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری