یك كارشناس مطرح كرد

كلید درهای اقتصاد دیجیتال در دست كاسبی های اینترنتی

كلید درهای اقتصاد دیجیتال در دست كاسبی های اینترنتی

ارتباط با مشتری: یك كارشناس حوزه تجارت الكترونیك با برشمردن موانع مختلف موجود بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال از كسب و كارهای اینترنتی بعنوان اساسی ترین ركن توسعه فضای اقتصاد دیجیتال نام برد.


محمدرضا عالیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه مدلهای كسب وكار در كشور در حال تغییر است، اظهار نمود: نمود این تغییر در جامعه ما در ظهور شركت های بزرگ تاكسی های اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی دیده می گردد كه از قضا تراكنش مالی بسیار بالایی هم دارند و از خیلی از كسب وكارهای قدیمی هم نوع خود پیشی گرفته اند.
وی با بیان این كه اقتصاد دیجیتال در كشور افراد زیادی را بعنوان مشتری و یا فروشنده در خود درگیر كرده است، اظهار نمود: طبق برخی آمارها تا سال ۲۰۲۰ مقرر است ۵۰ میلیارد دستگاه دیجیتالی كه با استفاده از اینترنت باهم در ارتباط هستند به وجود بیاید. اینترنت اشیاء این شرایط را فراهم نموده است كه زندگی دیجیتال محوری را تجربه نماییم كه اساسی ترین نمود آن در دنیای اقتصاد و خدمات خواهد بود به طوری كه حتی گفته می گردد تا این تاریخ حتی دیگر با سوپرماركت های واقعی را هم در كشورهای توسعه یافته پیدا نكنیم، چون كه همه چیز اینترنتی خریداری می گردد.
این كارشناس حوزه تجارت الكترونیك با اشاره به موانع رشد كسب وكارهای اینترنتی بعنوان محور اصلی اقتصاد دیجیتال در كشور، اظهار نمود: یكی از جدی ترین این موارد اعتماد نكردن مردم به كسب وكارهای اینترنتی بود كه خوشبختانه با فعالیت بیشتر این شركت های اینترنتی در فضای بازار این مساله حل شد. مساله مهم تر اما عدم وجود قانونی مدون برای سروسامان دادن به كسب وكارهای دیجیتال است.
عالیان با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت های اینترنتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: خدمات ارتباطی باید آنقدر مطمئن و پایدار باشد كه در حوزه تبادلات اقتصادی در فضای اینترنت به هیچ مشكلی بر نخوریم و هیچ اختلالی هم به وجود نیاید.
وی با بیان این كه تعاملات سیاسی بین دولت ها لزوما نمی تواند بر تعاملات اقتصادی اثرگذار باشد، به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به كشور آذربایجان هم اشاره و اظهار نمود: باید دید كه كشور مانند آذربایجان در حوزه ICT جایگاهی دارد كه بخواهیم با آنها توافقاتی انجام دهیم. آیا آنها از ما بهتر هستند و آیا از این ارتباط چیزی نصیب ما خواهد شد؟
این كارشناس حوزه تجارت الكترونیك افزود: شاید نیت این سفر وزیر ارتباطات به آذربایجان این بوده است كه تجربیاتی كه ما در حوزه رشد كسب وكارهای اینترنتی و یا ICT را داشته ایم به آن كشور منتقل نماییم كه دراین صورت هم خود بخش خصوصی باید و نه مقامات دولتی پیشگام باشد.
عالیان با بیان این كه دولت می تواند تنها نقش نظارتی در حوزه كسب وكارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال داشته باشد، افزود: اما در این حوزه مسئولان دولتی وارد فضای اجرایی شده اند در صورتی كه رییس سازمان نظام صنفی كامپیوتری كشور، حكم اش را از رییس جمهوری می گیرد و این اهمیت بخش خصوصی را نشان داده است كه در اندازه یك وزیر اهمیت دارد.
وی همینطور با اشاره به دیگر موانع رشد كسب وكارهای اینترنتی، اظهار نمود: قوانین پولی و بانكی باید به سمتی می رود كه بتواند شرایط را برای تبادل مالی با استفاده از ارزهای دیجیتالی را تسهیل كند، چون كه این ارزها برای توسعه تبادلات و كسب وكارهای اینترنتی بسیار كاربردی خواهند بود.



1396/10/01
13:46:30
5.0 / 5
80
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری