كاهش نرخ بیكاری منطقه یورو به پایین ترین سطح ۹ سال اخیر

كاهش نرخ بیكاری منطقه یورو به پایین ترین سطح ۹ سال اخیر

ارتباط با مشتری: نرخ بیكاری منطقه یورو در ماه نوامبر به پایین ترین سطح از ژانویه ۲۰۰۹ كه منطقه یورو دچار ركود شده بود، رسید كه تازه ترین نشانه از بهبود اقتصاد این منطقه است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از یورو نیوز، موسسه یورو استات - مركز رسمی آمار منطقه یورو - اعلام نمود كه نرخ بیكاری این منطقه از ۸. ۸ درصد در اكتبر به ۸. ۷ درصد در نوامبر كاهش پیدا كرد.

بنا بر اعلام این موسسه، با كاهش 107 هزار نفری تعداد بیكاران، جمعیت بیكاران منطقه یورو به ۱۴. ۲۶ میلیون نفر كاهش پیدا كرده است.

نرخ بیكاری منطقه یورو در سراسر سال گذشته، به صورت پیوسته كاهش پیدا كرد.

این اخبار مثبت بعد از آن منتشر می گردد كه بانك مركزی اروپا با علامت بهبود رشد اقتصادی، اعلام نمود تعدیل حمایت های قابل توجه خود برای منطقه یورو را كه برای فائق آمدن بر بحران مالی اجرا كرده بود آغاز می كند. با این حال، بانك مركزی اروپا كماكان درباره نرخ پایین تورم نگران است در حالیكه انتظار می رفت افزایش اشتغال، اروپایی ها را به مصرف بیشتر تشویق كند.

تورم منطقه یورو كه در دسامبر ۱. ۴ درصد بود، كماكان پایین تر از نرخ ۲ درصدی هدف گذاری شده بانك مركزی اروپا مانده است كه این مساله، ماریو دراگی- رئیس بانك مركزی - را وادار كرد به سرمایه گذاران مجددا اطمینان دهد كه دوران پول ارزان هنوز به صورت كامل به آخر نرسیده است.

بیشترین كاهش در نرخ بیكاری در كشورهای یونان و پرتغال مشاهده شده است كه از اصلی ترین قربانیان بحران بدهی منطقه یورو بودند. با اینكه نرخ بیكاری در یونان و اسپانیا هنوز بالاست اما نشانه هایی از بهبود در این كشورها مشاهده می شود؛ نرخ بیكاری در اسپانیا كه در سالهای اخیر حدود ۲۵ درصد بود، به ۱۶. ۷ درصد كاهش یافته است و نرخ بیكاری در یونان همچنان بالای ۲۰ درصد است.

پایین ترین نرخ بیكاری متعلق به جمهوری چك با نرخ ۲. ۵ درصد است و بعد از آن، مالت و آلمان هر دو با ۳. ۶ درصد قرار دارند.




1396/10/21
19:41:10
5.0 / 5
180
تگهای خبر: بانك , تورم , وام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری