مهر خبر می دهد؛

پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد، رشد ۱۰ و چهار دهم درصدیبعلاوه ۸۴۶۰۰ تومان رقم ثابت

پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد، رشد ۱۰ و چهار دهم درصدیبعلاوه ۸۴۶۰۰ تومان رقم ثابت

ارتباط با مشتری: در نشست امروز تعیین دستمزد ۹۷، با توافق نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت، دستمزد نهایی حداقلی بگیران و دستمزد سایر سطوح مزدی تعیین و پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، بعد از تشكیل چندین نشست مشترك بین نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد كارگران برای سال جاری در اسفندماه و اختلاف نظر نمایندگان كارگری و كارفرمایی در مورد میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی، سرانجام در نشست امروز شورای عالی كار، با توافق سه جانبه گرایی پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.
در نشست امروز دستمزد كارگران دارای پایه حقوق بیش از ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ در سال ۹۶، به صورت تركیبی از «درصد» و «رقم ثابت ماهیانه» تعیین شد بدین سان كه به دستمزد پایه سال ۹۶ این گروه از كارگران، ۱۰.۴ درصد، به اضافه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال(۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه) اضافه خواهد شد.
لازم به ذكر است، رقم ثابت ماهیانه به پایه حقوق تمامی كارگران (به غیر از حداقلی بگیران) اضافه خواهد شد.
در نشست امروز همینطور دستمزد حداقلی بگیران، یعنی كارگرانی كه پایه حقوق آنها در سال ۹۶ به میزان ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود ۱۹.۵ درصد افزایش پیدا كرد. بدین سان حقوق پایه این گروه از كارگران با افزایش ۱۸۱ هزار و ۳۳۶ تومانی به یك میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان رسید.
بر اساس این گزارش، پایه سنوات برای كارگران قرارداد دائم و موقت تحت پوشش قانون كار با بیش از یك سال سابقه كار، همچون سال قبل روزانه ۱۷۰۰۰ ریال تعیین شده است.
بنابراین گزارش، در سال ۹۷ حق مسكن كارگران ۴۰ هزار تومان، حق بن كارگری ۱۱۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان خواهد بود كه به دستمزد كارگران اضافه خواهد شد.
بخشنامه دستمزد سال جاری تا روز یكشنبه آینده از جانب وزیر كار برای اجرا ابلاغ خواهد گردید.

1397/01/27
15:56:37
5.0 / 5
39
تگهای خبر: كارگر , كارگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری