سازمان جهانی كار ۱۰۰ ساله شد

سازمان جهانی كار ۱۰۰ ساله شد

ارتباط با مشتری: سازمان جهانی كار در یكصدمین سال تأسیس خود در سال 2019، طرح «ابتكار سده برای آینده كار» را بعنوان سوژه محوری فعالیت های خود در دستور كار قرار خواهد داد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، یكصد و هشتمین كنفرانس سازمان جهانی كار(ILO) طی روزهای آینده با مشاركت نمایندگان عضو این سازمان در ژنو سوئیس و مقر اروپایی سازمان ملل انجام خواهد شد. هیأت ایرانی نمایندگان دولت، كارفرمایان و كارگران نیز جهت شركت در این اجلاس اعزام خواهند شد.

سازمان جهانی كار، معیشت، امنیت، كار شایسته و استاندارد زندگی بهتر برای مردم جهان را چه در كشورهای فقیر و چه در كشورهای ثروتمند سرلوحه كار خود قرار می دهد. مصوبات این سازمان تأثیر پایداری در قانونگذاری همه كشورها دارد و نقش بهادار ای در ایجاد تفاهم و همدلی در محیط كار ایفا می كند. در اجلاس سازمان جهانی كار همه ساله كمیته های چهارگانه استانداردها، اشتغال، كف حمایت های اجتماعی و اصول بنیادین كار بعنوان كمیته های ثابت فعال می باشند و بررسی و پیوستن به مقاوله نامه های سازمان و تصویب مقاوله نامه های جدید از دیگر رویكردهای اجلاس سالانه ILO به حساب می آید.

امسال نیز نمایندگان اعزامی گروه های كارفرمایی و كارگری كشورمان همراه نماینده دولت و وزارت كار جهت شركت در اجلاس ILO به ژنو سفر می كنند. هر یك از گروه های كارفرمایی، كارگری و دولت بطور جداگانه در جلسات مربوط به خود شركت كرده و در نهایت ماحصل برگزاری جلسات و تبادل نظرات و اطلاعات خودرا جمع بندی و به مقاوله نامه و سفارش نامه تبدیل می كنند.

در این اجلاس، طبق روال هر سال مباحثی نظیر دستمزدها، منع تبعیض اشتغال زنان و كودكان، اقتصاد رسمی و غیر رسمی، گفت وگوهای اجتماعی، سه جانبه گرایی، قوانین حمایتی و بیكاری مطرح خواهد شد، اما مهم ترین محور اجلاس امسال، گفت و گو درباب آینده كار و گفت وگوی سده خواهد بود.

مهم ترین محورهای اجلاس سازمان بین المللی كار در سال گذشته، اختتام بخشیدن به خشونت و آزار و اذیت در دنیای كار، سه جانبه گرایی، گفت وگوی اجتماعی و همكاریهای مؤثر توسعه ای در پشتیبانی از اهداف توسعه پایدار بود و سوژه منع خشونت و آزار و اذیت در محیط كار در دستور كار اصلی این سازمان قرار داشت.



پایان دادن به خشونت و آزار و اذیت در دنیای كار خصوصاً مقابل زنان یكی از موضوعات مهمی است كه در اجلاس ۲۰۱۸ سازمان جهانی كار به بحث و بررسی گذاشته شد.

ILO (سازمان جهانی كار) درصدد است تا كارگران فارغ از هر نژاد و عقیده و جنسیتی كه هستند، محترم شمرده شوند و در بیانیه فیلادلفیا كه جزو بیانیه های اولیه این سازمان است، بر اصل برابری همه انسان ها و محترم شمرده شدن حقوق اجتماعی و اقتصادی آنها تاكید گردیده است.

ابوالفضل فتح الهی، رئیس كانون عالی انجمن های صنفی كارگران كه به همراه هیأت اعزامی نمایندگان كارگری در اجلاس سازمان بین المللی كار شركت خواهد كرد، درباره جزئیات نشست امسال به ایسنا، اظهار داشت: سازمان بین المللی كار (ILO) برای گرامیداشت یكصدمین سالگرد تأسیس خود در سال ۲۰۱۹ میلادی و به منظور اجرای طرح «ابتكار سده برای آینده كار» كه سوژه محوری فعالیت های این سازمان است، گفت وگوهایی در سطح ملی و بین المللی با عنوان «گفت وگوی سده» برگزار خواهدنمود.

وی افزود: سال قبل سوژه اختتام دادن به خشونت و آزار و اذیت در دنیای كار خصوصاً مقابل زنان در دستور كار ویژه سازمان جهانی كار قرار گرفت و در این زمینه استانداردهای لازم تدوین شد.

فتح الهی اضافه كرد: خشونت و آزار و اذیت به رفتارهای غیرقابل قبول در محیط كار گفته می شود كه بطور مداوم و به اشكال تهدید، آزار روحی و روانی و آزار جسمی و جنسی دیده می شود.

نماینده اعزامی كارگران در اجلاس ILOتصریح كرد: سال قبل ایران و ILO برای نخستین بار و بعد از ۴۰ سال در چندین زمینه با یكدیگر همكاری كردند و بسته پیشنهادی سازمان جهانی كار كه برمبنای خواسته های نمایندگان كارگری در چهار محور طبقه بندی شده، بعنوان پیش زمینه همكاری میان ایران و این سازمان بعد از ۴۰ سال و برای نخستین بار ارائه شد تا در یك چارچوب زمانی و بازه سه ساله به اجرا درآید و نقاط قوت و ضعف و نتایج و برآیندهای حاصل از اجرای آن در ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، در صورتیكه برخی كشورها تلاش می كردند با كارشكنی و سنگ اندازی از راهیابی كشورمان به عضویت در هیأت مدیره سازمان جهانی كار جلوگیری نمایند، سال قبل ایران توانست سه دوره متوالی بعنوان عضو اصلی هیأت مدیره سازمان جهانی كار انتخاب گردد.

سیصد و سی و پنجمین اجلاس هیأت مدیره سازمان بین المللی كار نیز از ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۸ فروردین سال ۱۳۹۸ انجام شد و جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو اصلی هیأت مدیره سازمان بین المللی كار در اجلاس هیأت مدیره حضور و مشاركتی فعالانه داشت. جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس كمیته اشتغال و حمایت های اجتماعی و نماینده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نزد سازمان بین المللی كار، جلسات مربوطه را اداره كرد.

در این جلسه مقرر شد سند مهمی به صورت یك اعلامیه بر اساس محتوای گزارش آینده كار و دریافت نقطه نظرات دولت ها و شركای اجتماعی در یكصد و هشتمین كنفرانس بین المللی كار مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به تصویب نهایی برسد.



در همین راستا همایش ملی آینده كار در ایران انجام شد و به موضوعاتی همچون ظهور مشاغل جدید با توسعه رباتیك، افزایش تقاضا برای نیروهای ماهر، افزایش استخدام ها توسط بخش خصوصی، محدودیت فرصت های شغلی و تغییر ماهیت آینده كار پرداخت.

حاتم شاكرمی معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در این اجلاس دیدارهایی با موسی عمرو معاون مدیر كل سازمان بین المللی كار، رئیس اداره اصول و حقوق بنیادین كار، رئیس اداره آزادی انجمن و سفیر ایران در مقر سازمان ملل متحد داشت و درباب سده سازمان بین المللی كار، گزارش آینده كار و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به بررسی سه جانبه سوژه آینده كار در كشور، تحریم های ظالمانه اعمال شده مقابل كشورمان و نتایج آن برای تولید و اشتغال و جامعه كارگری ایران گفتگو نمود.

در این دیدارها، درباب سده سازمان بین المللی كار، گزارش آینده كار و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به بررسی سه جانبه سوژه آینده كار در كشور، تحریم های ظالمانه اعمال شده مقابل كشورمان و نتایج آن برای اشتغال و جامعه كارگری كشور، پیش نویس تدوین شده چارچوب همكاریهای آتی كشورمان با سازمان بین المللی كار و برخی دستور كارهای هیأت مدیره گفت و گو شد.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، كنفرانس بین المللی كار همه ساله با حضور ۱۸۷ كشور عضو در ژنو سوئیس انجام می شود. این اجلاس مهم ترین رویداد بین المللی در حوزه كار به حساب می آید و كشورهای عضو در عالی ترین سطوح در اجلاس مذكور شركت می كنند و به بررسی مهم ترین مشكلات روز جامعه كار و وضع استانداردهای بین المللی می پردازد.





منبع:

1398/03/10
16:18:04
5.0 / 5
3799
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری