ساماندهی كولبران كردستان به كجا رسید؟

ساماندهی كولبران كردستان به كجا رسید؟

ارتباط با مشتری: نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساماندهی وضعیت كولبران در گرو فعال شدن واردات در مرز سیرانبند است.


محسن بیگلری، در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: دو بند از تفاهم نامه منعقد شده با استاندار سلیمانیه در امتداد بررسی امور بازارچه سیف سقز و سیرانبند بانه صورت گرفت و مقرر شد كه طی دو هفته با دولت مركزی عراق هماهنگی های لازم صورت گیرد و نتیجه نهایی اعلام گردد.
وی ادامه داد: یكی از مصوبات سفری كه روحانی، رئیس جمهور طی ۴ ماه قبل و اواخر سال ۹۷ به عراق داشت مربوط به بازارچه سیرانبند بانه و سیف سقز بوده است كه ما را به ساماندهی این دو مرز خوشبین كرده است و امیدواریم نظر دولت مركزی عراق نسبت به این مساله برگردد.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: در زمینه بازگشایی مرز سیران بند بانه، دو امر واردات و جابه جایی مسافر حایز اهمیت است كه متاسفانه هم اكنون هیچكدام از این موضوعات در این مرز صورت نمی گیرد و سیرانبند فقط برای صادرات باز است.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، در فروردین ماه امسال هیئتی متشكل از نمایندگان و مقامات ۱۲ وزارت خانه دولت عراق به منظور بررسی وضعیت و شرایط مرزهای مشترك با ایران، اعلام نمود كه گذرگاه مرزی سیران بند بانه شرایط لازم برای تبدیل به مرزی رسمی و بین المللی را دارا نیست، چونكه فاقد تأسیسات زیربنایی برای بخش های اداری، گمركی و نقل و انتقالات است.
همین طور قبل از این، دولت مركزی عراق با برقراری تردد مسافر در این مرز نیز مخالفت كرده بود و این در شرایطی است كه مسافری شدن این مرز، بر گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با اقلیم كردستان عراق و خدمت رسانی مطلوب به بازرگانان و تجار تاثیر زیادی دارد.
در مرز سیرانبند بانه حالا صادرات كالا انجام می شود و روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ كامیون حامل كالا از این مرز به اقلیم كردستان عراق صادر می شود.




منبع:

1398/04/26
14:31:26
5.0 / 5
4435
تگهای خبر: اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری