معاون وزیر كار:

تعاونی ها دنبال بازار جهانی باشند، بهبود صادرات غیرنفتی كشور

تعاونی ها دنبال بازار جهانی باشند، بهبود صادرات غیرنفتی كشور

به گزارش ارتباط با مشتری معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی اظهار داشت: بخش تعاون باید به استفاده از بازارهای جهانی اهتمام جدی داشته باشد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، علی سرزعیم ظهر دوشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان بوشهر تصریح كرد: بازاریابی بین المللی شرایط دشوار و خاص خویش را دارد كه تعاونی ها به صورت تك به تك شاید نتوانند از عهده آن برآیند. وی بابیان اینكه ایجاد تعاونی های متشكل و راه اندازی دفترهای بازاریابی بین المللی حائز اهمیت ویژه است خاطرنشان كرد: حالا با كشورهای عمان، قطر و تا حدی كویت ارتباط خوبی داریم و حتی در عراق هم باید سازوكاری برای افزایش سهم ایران از بازار این كشور فراهم گردد. سرزعیم تصریح كرد: ورود به بازارهای جهانی روزبه روز سخت تر می شود و الان در شرایط تحریم این دشواری به مراتب بیشتر است ولی با این وجود چنانچه امروز به بازارهای جهانی ورود شود شرایط آغاز فرآیند این ورود سهل تر از ۱۰ سال آینده است. وی بابیان اینكه در صورت رفع تحریم ها علاوه بر تسهیل در روند صادرات، منابع ارزی حاصل از آنرا هم بهتر به كشور برمی گردد اظهار داشت: شوك ارزی كشور كه ارزش آنرا پنج برابر كرده بر بخش های مختلف بنگاه های اقتصادی بوجود آورده تا بنگاه ها نگاه به برون گرایی را بیشتر از گذشته موردتوجه قرار دهند. معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه افزایش نرخ ارز بعنوان یك محرك اقتصاد ما را به زور و فشار در حال سوق دادن به حالت سالم تر است اظهار داشت: جانمایی نادرست بعضی از شركت ها ازجمله كارخانه فولاد اصفهان كه منجر به خشك شدن زاینده رود شد سبب شده تا آنها نتوانند به موفقیت مورد انتظار دست یابند.
سرزعیم با اشاره به اینكه در بخش هایی با سرمایه كشور شاهد راه اندازی كارخانه هایی بودیم كه تنها ثمره آن ایجاد مشكل كم آبی و ورشكستگی است بیان كرد: با وجود تمركز ویژه كشورهای پیشرفت برای راه اندازی كارخانه ها در مناطق ساحلی ولی در ایران كارخانه های آب بر در مناطق خشكی و دور از منابع آبی پایدار راه اندازی می شود و در چنین شرایط هزینه تمام شده شركت ها افزایش یافته و درنهایت قدرت خرید آنها هم در بازارهای بین المللی كاسته می شود.
وی تصریح كرد: در شرایط تحریم كل اقتصاد با ركود روبرو شده ولی، صادرات غیرنفتی و طرح های گردشگری امسال رشد قابل توجهی یافته است.

1398/06/15
11:50:53
5.0 / 5
4126
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , بازار , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری