یك مقام مسئول در گزارش ارتباط با مشتری

ثبت نام كارگران و كارفرمایان برای دریافت خدمات الكترونیكی شروع شد

ثبت نام كارگران و كارفرمایان برای دریافت خدمات الكترونیكی شروع شد

ارتباط با مشتری: مدیركل روابط كار و جبران خدمت وزارت كار، از آغاز ثبت نام كارگران و كارفرمایان سراسر كشور در دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت خدمات غیرحضوری با عضویت در سامانه جامع روابط كار خبرداد.



كورش یزدان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه با راه اندازی سامانه جامع روابط كار حدودا تمامی خدمات حوزه روابط كار به صورت الكترونیكی و غیر حضوری ارائه خواهد شد، اظهار داشت: در این راستا تابحال ۴۷ زیرسامانه پیش بینی شده كه در مرحله راه اندازی و اجرا قرار دارند.
وی گفت: تمام دفاتر پیشخوان دولت در سراسر كشور مكلف شدند در صورت بازگشت كارگران و كارفرمایان نسبت به احراز هویت آنان و تخصیص نام كاربری و رمز عبور برای آنها به منظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط كار و برخورداری از كارپوشه الكترونیكی اقدام نمایند.
مدیركل روابط كار و جبران خدمت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، اضافه كرد: نیروی كار و كارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با اوراق هویتی خود (كارت ملی)، كارفرمایان حقیقی با كارت ملی و جواز فعالیت صنفی و كارفرمایان حقوقی با كارت ملی (مدیرعامل) و تصویر آخرین روزنامه رسمی كه نام مدیرعامل و نشانی دفتر مركزی درآن قید شده باشد، باید فقط یكبار برای احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط كار و برخورداری از كارپوشه الكترونیكی به دفاتر پیشخوان دولت بازگشت كنند.
یزدان، درباره سامانه جامع روابط كار و خدمات این سامانه به كارگران و كافرمایان اظهار داشت: در این سامانه ۴۷ زیرسامانه پیش بینی شده كه هم اكنون دو زیرسامانه «ثبت دادخواست مرحله بدوی» و «مرحله بدوی دادرسی كار» برای چهار استان تهران، اردبیل، یزد و اصفهان راه اندازی شده و كاركنان و كارفرمایان این چهار استان می توانند بعد از تشكیل پرونده الكترونیكی دادخواست و شكایات خودرا به صورت الكترونیكی بوسیله سامانه جامع روابط كار و بدون بازگشت حضوری به ادارات كار، ثبت و ارسال كنند.
وی، با اشاره به اینكه طی چند هفته آینده ارائه خدمات غیرحضوری ثبت دادخواست و شكایات نیروی كار و كارفرمایان در ۱۲ استان البرز، خراسان رضوی، كرمانشاه، بوشهر، خوزستان، زنجان، هرمزگان، خراسان جنوبی، قم، گلستان، فارس و قزوین نیز آغاز خواهد شد، افزود: تا اختتام امسال با راه اندازی زیرسامانه های جدید، خدمات دیگری همچون ثبت و تایید و پیگیری قرارداد طرح های طبقه بندی مشاغل، بازبینی طرح های طبقه بندی مشاغل، ثبت و پیگیری قراردادهای پاداش افزایش تولید، ثبت و پیگیری قراردادهای بهره وری، بررسی و تایید بخشنامه های انضباطی كارگاه ها و بررسی پیمان های جمعی كار به صورت الكترونیكی به جامعه كارگری و كارفرمایی ارائه می شود.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تسهیل در امور مربوط به ثبت شكایات، شفافیت در حوزه روابط كار و كاهش بازگشت حضوری به ادارات كار را هدف راه اندازی سامانه جامع روابط كار عنوان نمود و اظهار داشت: كارگران و كارفرمایانی كه به عضویت سامانه جامع روابط كار درآمده باشند، می توانند بوسیله كارتابل الكترونیكی خود شكایات و نیز هر نوع درخواست خودرا ثبت و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.
مدیركل روابط كار و جبران خدمت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینكه یكی از زیرسامانه های سامانه جامع روابط كار، «ثبت قراردادهای نیروی كار» است اظهار داشت: یكی از خاصیت های این سامانه جلوگیری از انعقاد قرارداد سفید كارفرمایان با نیروی كار خواهد بود.



منبع:

1398/06/26
22:30:00
5.0 / 5
3484
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری