چین چه قدر ذخایر طلا و ارز دارد؟

چین چه قدر ذخایر طلا و ارز دارد؟

ارتباط با مشتری: تا آخر سال 2019 چین بیشتر از 3.1 تریلیون دلار ذخایر طلا و ارز داشته است.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از شین هوا، با از سرگیری مجدد روند تقویت ذخایر ارزی توسط چین، داده های بانك مركزی چین نشان میدهد كه حجم ذخایر ارزی این كشور تا اختتام ماه دسامبر به سه تریلیون و ۱۰۸ میلیارد دلار رسیده است كه در مقایسه با ماه قبل ۱۲ میلیون دلار افزایش پیدا كرده است.
با وجود افزایش تنش ها با آمریكا بر سر مسائل تجاری، از اواسط سال میلادی گذشته حجم ذخایر ارزی چین به طرز تدریجی افزایش پیدا كرده بود كه قسمتی از آن ناشی از تشدید كنترل های دولت بر روند خروج سرمایه از این كشور بوده استژ نوسانات اخیر بازارهای مالی و افزایش صادرات نیز احیانا در تقویت حجم ذخایر ارزی چین نقش داشته اند.
وانگ چون یینگ، سخنگویی كمیسیون نظارت بر بازارهای مالی چین اظهار داشت: آمارها نشان میدهد كه حجم ذخایر در ماه اخیر ۱.۱ درصد افزایش داشته است. ینگ اضافه كرد: باتوجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر در تركیب سبد دارایی، افزایش ذخایر كاملا معقول است.
ارزش یوان در مقابل دلار بعد از سه ماه افت متوالی سرانجام در ماه گذشته روندی صعودی به خود گرفت. با این وجود با وجود افرایش ۰.۱۲ درصدی ارزش یوان در مقابل دلار طی ماه نوامبر، ارزش این ارز در مقابل اسكناس سبز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد كاهش پیدا كرده است.
هم چنین طبق اعلام بانك مركزی چین، ذخایر طلای این كشور تا اختتام ماه دسامبر به ۹۵.۴۰۶ میلیارد دلار رسیده است كه ۳.۵۴ میلیارد دلار پیش تر از رقم ثبت شده تا اختتام ماه نوامبر بوده است. اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال قبل تنها شش درصد رشد كرد كه ضعیف ترین رشد فصلی این كشور در طول ۳۰ سال اخیر بوده است. انتظار می رود روند نزولی نرخ رشد اقتصادی چین در سال آینده نیز ادامه پیدا كند و متوسط رشد فصلی این كشور به پنج درصد برسد.
در ماه های اخیر بانك مركزی چین به آهستگی روند كاهش نرخ بهره را آغاز نموده است و انتظار می رود كه این روند در ماه های بعدی نیز ادامه یابد.
متوسط ذخایر ارزی چین در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار بوده است كه كمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳ تریلیون و ۹۹۳ میلیارد دلار بوده است.




منبع:

1398/10/19
23:21:16
5.0 / 5
4060
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان ارتباط با مشتری
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری