مهر منتشر كرد؛

جزئیات طرح خریدهای اعتباری

جزئیات طرح خریدهای اعتباری

ارتباط با مشتری: طرح خرید اعتباری اضطراری برای اجرا به وزارت تعاون و اقتصاد، سازمان برنامه و بانك مركزی ابلاغ گردید كه بر طبق آن خانوارهای یكنفره 1میلیون و سایر خانوارها دو میلیون تومان اعتبار دریافت می كنند.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، با كاهش قدرت خرید مردم در دوران شیوع ویروس كرونا و تعطیلی خیلی از كسب و كارهای مرتبط، دولت تصمیم گرفته است تا طرح خرید اعتباری اضطراری را برای چهار میلیون خانوار ایرانی اجرایی نماید. بر این اساس، این طرح برای رانندگان تاكسی، اتوبوس، مینی بورس و كرایه های بین شهری، دستفروشان و كارگران فصلی روزمرد اجرا می گردد.
بر این اساس برای خانوارهای یك نفره یك میلیون تومان و برای سایر خانوارها دو میلیون تومان كارت اعتباری خرید با نرخ سود دوازده درصد تعلق خواهد گرفت. بازپرداخت اقساط طی (۲۷) ماه (سه ماه دوره تنفس و (۲۴) قسط متوالی ماهانه) با نرخ سود دوازده درصد (۱۲) خواهد بود. خبرگزاری مهر متن كامل این طرح را منتشر كرد:
وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه كشور - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران
هیئت وزیران در جلسه ۲۸/۱۲/ ۱۳۸۸ به پیشنهاد شماره ۲۴۳۰۸۳ مورخ ۱۹ / ۱۲ / ۱۳۹۸ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با كروناء دستورالعمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری كرونا را تصویب كرد.
دستورالعمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری كرونا
ماده ۱- اقشار لطمه پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاكسی، اتوبوس، مینی بوس و كرایه های بین شهری، دستفروشان و كارگران فصلی روزمزد تاسقف چهار میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مشمول برخورداری از مزایای طرح خرید اعتباری اضطراری می باشند و شاغلین دارای درآمد ثابت از قبیل كاركنان دولت، مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و همین طور مستمری بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول این طرح نیستند
ماده ۲- وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی موظف است اقشار مشمول این تصویب نامه را بوسیله ثبت نام با پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی و جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به بانكهای عامل معرفی نماید.
تبصره- كلیه بانك هایی كه یارانه نقدی و كمك حمایت معیشتی را ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می نمایند بعنوان بانكهای عامل این طرح می باشند
ماده ۳- بانكهای عامل موظفند ظرف (۴۸) ساعت بعد از اعلام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای خانوارهای یك نفره ده میلیون (۱۰۰۰۰۰۰۰) ریال و برای س ایر خانوارها مبلغ بیست میلیون (۲۰۰۰۰۰۰۰) ریال اعتبار خرید را بر طبق دستورالعملی كه توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد گردید، منظور نماینده
تبصره- بازپرداخت اقساط طی (۲۷) ماه (سه ماه دوره تنفس و (۲۴) قسط متوالی ماهانه) با نرخ سود دوازده درصد (۱۲) خواهد بود. گیرندگان اعتبار چهار درصد از این نرخ را پرداخت خواهند كرد و هشت درصد مابقی به بانكهای عامل بعد از دوره تنفس توسط سازمان برنامه و بودجه كشور پرداخت می شود.
ماده ۴- باتوجه به محدودیت زمانی و شرایط محیطی جامعه بواسطه شیوع بیماری كرونا عدم امكان مراجعه متقاضیان به شعب بانك ها واریز وجه اعتبار خرید اضطراری از محل سرفصل حساب بدهكاران هر بانك انجام می پذیرد.
ماده ۵- این اعتبار به صورت نقد یا برای خرید كالاها همچون كالاهای اساسی در مراكز خدماتی و فروشگاه های سراسر كشور معتبر است ماده ۶- بانك عامل می تواند با ستاندن تعهد الكترونیكی از منقانی، اقساط را از محل حساب یارانه نقدی و كمك حمایت معیشتی كسر نماید.
تبصره - مشمولین این طرح معاف از محدودیت های عدم وجود چك برگشتی و بدهی معوق نزد شبكه بانكی می باشند
ماده ۷- سازمان هدفمندسازی یارانه ها مكلف است به نحوی عمل نماید كه در دوره بازپرداخت اقساط، خانوارهای دریافت كننده این تسهیلات مجاز به تغییر بانك عامل خودشان نباشند.
ماده ۸- در صورت هرگونه قطعی یارانه خانوار، مانده اصلی و بود مقرر در تبصره ماده (۲) در تعهد دولت بوده و سازمان برنامه و بودجه كشور مكلف است آنرا در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.
ماده ۹- در اجرای این تصویب نامه استانها و شهرهایی كه بیشتر در معرض شیوع بیماری كرونا بوده اند، در اولویت قرار دارند.
ماده ۱۰- بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران موظف است جهت اجرای این تصویب نامه نسبت به ایجاد هماهنگی بانكهای عامل و تسهیل امور آنها اقدام و بر حسن اجرای آن نظارت نماید.
ماده ۱۱- بانك ملی ایران بعنوان مسئولیت اجتماعی، موظف به ایجاد، راه اندازی و راهبری سامانه اعتباری رفاه ایرانیان بر طبق چارچوب معماری و نیازمندی های ابلاغی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی می باشد. كلیه بانك ها و دستگاه های اجرایی مكلف به اجرای این تصویب نامه می باشند.
ماده ۱۲- بانكهای عامل مكلفند منابع مورد نیاز جهت اجرای این تصویب نامه را تامین كنند و بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران نیز هماهنگی لازم برای تامین منابع را خواهدنمود.






منبع:

1399/01/11
23:40:09
5.0 / 5
3028
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , بانك , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری