یك عضو كمیسیون عمران مجلس:

مشكل بازار مسكن با ساخت خانه های 25 تا 40 متری حل نمی گردد

مشكل بازار مسكن با ساخت خانه های 25 تا 40 متری حل نمی گردد

یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح كرد كه دولت باید سیاست گذاری همراه با برنامه های كارشناسی برای ساماندهی بازار مسكن داشته و از عرضه طرح های مختلف كه راه به جایی نمی برند فاصله بگیرد.


مجتبی یوسفی در گفتگو با ایسنا، درباره طرح ساخت مسکن های ۲۵ تا ۴۰ متری برای ساماندهی بازار مسکن بیان نمود: این طرح ها آنچه را که در ذهن انسان تداعی می کند این است که دولت هیچ برنامه و سیاست گذاری مشخصی در هفت سال قبل برای ساماندهی بازار مسکن، تولید مسکن و کنترل قیمت نداشته است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: امروز افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن به قشر مستضعف و متوسط جامعه فشار زیادی آورده و سفره مردم را هر روز کوچکتر می کند. مشکل بازار مسکن هم با ساخت خانه های ۲۵ تا ۴۰ متری حل نمی گردد. سیاست دولت باید در این عرصه با برنامه ریزی و کار کارشناسی روشن شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته ما شاهد عرضه طرح مسکن اجتماعی، مسکن اولی ها و مسکن ملی بوده ایم و حدودا هر دو سال یکبار یک طرح عرضه شده که به سرانجامی هم نرسیده است. هیچ کس گزارشی از سرانجام این طرح ها عرضه نمی کند.
یوسفی در ادامه تصریح کرد: ما برپایه آمار سالانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکن که ۲۰۰ هزار روستایی و ۷۰۰ هزار شهری است نیاز داریم ۳۰۰ هزار واحد توسط مردم ایجاد می شود و در بخش شهری فاصله ۴۰۰ هزار تایی با میزان نیاز جامعه داریم که برای ساخت آن باید مشوق هایی برای انبوه سازان و شرکت های معتبر در نظر گرفته شود تا نیاز مردم برآورده شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به تأثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بر ساماندهی بازار مسکن بیان نمود: اجرای این قانون می تواند خانه های خالی را به چرخه عرضه بازگرداند و با دریافت مالیات در قالب تعیین شده دیگر برای کسی سود نمی کند تا نگاه سرمایه ای به مسکن داشته باشد. امروز آنچه که باعث ورود دلالان به بازار مسکن شده است عرضه زمین است و در تمام کشورهای پیشرفته و کشورهایی که در ساخت مسکن موفق بوده اند از قیمت زمین آغاز کرده و این مسئله را حل کردند.
یوسفی در انتها اضافه کرد: به صورت کلی ما نمی توانیم جلوی خرید و فروش مسکن را چه قانونا و چه از لحاظ شرعی برای مردم بگیریم، اما می توانیم با عرضه طرح هایی دلالان را از خریداران واقعی جدا نماییم. بعنوان مثال فردی که در طول سه ماه بیشتر از یک مرتبه مبادرت به خرید و فروش مسکن کند، بطور قطع خریدار واقعی نیست و با دریافت مالیات می توان بعنوان یک ابزار بازدارنده جلوی این افراد ایستاد.




منبع:

1399/04/09
13:34:06
5.0 / 5
2550
تگهای خبر: اجتماعی , بازار , تولید , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری