تلاش وزارت كار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

تلاش وزارت كار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش ارتباط با مشتری وزیركار از پیشنهاد مشترك با همكاری وزارت اقتصاد و دستور رئیس جمهوری برای پرداخت بخشی از بدهی های دولت به تأمین اجتماعی اطلاع داد و ابراز امیدواری كرد با تصویب این پیشنهاد گام موثری در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشته شود.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای بهبود کسب و کارهای تعاونی در کشورهای مختلف در وزارت کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: پیشنهاد مشترکی را با همکاری وزارت اقتصاد و دستور رئیس جمهوری برای پرداخت بخشی از بدهی های دولت به تأمین اجتماعی در دستور کار داریم. یک ماه پیش رئیس جمهوری دستور دادند وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون در این حوزه اقدام موثری انجام دهند و پیشنهاد آن به هیات وزیران ارسال شده است که امیدواریم با تصویب آن گامی در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشته شود.

وی درباره احتمال افزایش مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال اظهار داشت: شورایعالی کار برپایه قانون مکلف است سالیانه درباره دستمزد تصمیم گیری کند و این اقدام سال جاری انجام شده است و به صورت نیمه ای نیست. همواره در انتهای سال درباره مزد تصمیم گیری می شود و این روند هم ادامه خواهد داشت.

شریعتمداری در عین حال درباره دستور رئیس جمهوری برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا اظهار نمود: پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای صدمه دیده به این صورت بود که ابتدا باید کسب و کارهای صدمه دیده از کرونا که به صورت مستقیم با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند و یا کسب و کارهایی که به صورت طبیعی و قهری پس از بروز ویروس مشکل دار شدند شناسایی شوند ازاین رو در گام اول شناسایی رسته ها و مشاغل زیرمجموعه بود که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و تمام کدهای کارگاهی در ۱۴ رسته مورد نظر با اطلاعاتی که از آنها در تأمین اجتماعی وجود داشت در اختیار شرکت های اپراتور در وزارت ارتباطات قرار گرفت.

به قول وزیر کار، با دستور رئیس جمهوری در ارسال پیامک ها تسریع شد به نحوی که امروز همه واجدان شرایط تسهیلات کرونا پیامک دریافت کرده اند.





منبع:

1399/04/17
13:49:59
5.0 / 5
2617
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , بودجه , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری