در گفت وگو با ارتباط با مشتری مطرح شد

بیشتر از هر زمان دیگری به كارآفرینان نیاز داریم

بیشتر از هر زمان دیگری به كارآفرینان نیاز داریم

به گزارش ارتباط با مشتری مدیر مركز فناوری و نوآوری پارك علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینكه در رویدادهای فناورانه اغلب ایده ها سطحی است و چنین ایده هایی منجر به رفع مشكلات كشور نخواهد شد، اظهار داشت: توسعه خلاقیت در جوانان برای ایده پردازی در ارتباط با آموزش های دوره كودكی می شود و این در شرایطی است كه تعلیم و تربیت در كشور منجر به رشد خلاقیت در كودكان نمی گردد.


علی اصغر سعدآبادی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به نامگذاری جهانی هفته ای به نام "کارآفرینی"، اضافه کرد: در همه کشورهای دنیا، کارآفرینی یک امر مقدس به حساب می آید چون در ارزش های ما ایجاد کسب و کار باعث رونق زندگی روزمره مردم خواهد شد؛ ازاین رو یک هفته به نام «هفته جهانی کارآفرینی» نامگذاری شده است.
وی افزود: ازاین رو در این هفته کلیه ارگان ها و سازمان هایی که در این حوزه فعال می باشند، مجموعه برنامه هایی را برگزار می کنند که از آن جمله می توان به معرفی کارآفرینان موفق اشاره نمود که با هدف تشویق کارآفرینان و ایجاد اعتماد به نفس در مردم انجام می شود.
سعدآبادی معرفی مهارت های اصلی برای ایجاد کارآفرینی را از دیگر برنامه هایی نام برد که در این هفته جهانی برگزار می گردد و خاطرنشان کرد: بر این اساس با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در مورد بازاریابی، مهارت افزایی، نحوه کار تیمی اثربخش و مهارت جذب سرمایه، ایده پردازی و نوآوری برگزار می گردد و در کنار آن رویدادهای ویژه کارآفرینی عرضه می شود.
مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، رویداد "ریورس پیچ" با هدف عرضه نیازهای فناورانه را از نمونه های این رویدادها نام برد که در کشور برگزار می گردد و اظهار نمود: در گذشته کارآفرینان ایده پردازی می‎ کردند و گاهی این ایده ها در جهت حل مسائل موجود در کشور نبود؛ ازاین رو ایده های عرضه شده از آنجایی که متناسب با نیاز کشور نبود، توسعه نمی‎یافت.
وی افزود: بنابراین با برگزاری چنین رویدادهایی به سراغ سازمان ها و صنایع رفته می شود و مشکلات آنها احصا می شود و با دسته بندی این نیازها به کارآفرینان معرفی خواهد شد و از این طریق کارآفرینان در جهت نیازهای موجود به عرضه ایده می پردازند.

رابطه سواد و فناوری و توسعه کارآفرینی
سعدآبادی با تکیه بر اینکه کارآفرینی بیشتر از آنکه یک دانش باشد، سبک زندگی است، تصریح کرد: زمانی که موضوعی، سبک زندگی قلمداد می‎شود بخشی از آن دانش و مهارت و بخش دیگر مهارت افزایی به مسایل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مربوط خواهد شد.
استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، ضمن اشاره به اصطلاح "صف شکنان" در حوزه کارآفرینان، اظهار نمود: این اصطلاح برای افرادی به کار برده می شود که اقدامات خارق العاده و اعجاب انگیز را اجرایی کنند، ضمن آنکه کارآفرینان از خصوصیت های دیگری مانند ریسک پذیری، پشتکار بالا و غیره هم برخوردار می باشند.
وی افزود: در کنار این خصوصیت ها در صورتیکه دانش نباشد، بسیار دشوار به ثمر می رسد؛ ازاین رو افرادی که می خواهند کارآفرین شوند، باید این خصوصیت های مورد نیاز را در خود تقویت نمایند و هم مبادرت به کسب مهارت های کارآفرینی کنند.
سعد آبادی "بازاریابی"، "ارتباطات موثر" و "جذب سرمایه" را از دانش های مورد نیاز برای توسعه کارآفرینی دانست.

بالانبودن سطح بالا ایده پردازی در ایران
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی با ابراز تاسف از اینکه در رویدادهای فناورانه که در ایران برگزار می شود، ایده های سطحی عرضه شده است، اضافه کرد: چنین ایده هایی مشکلی از کشور مرتفع نمی کند، ضمن آنکه هم افراد ایده پرداز ناامید می شوند و هم جامعه به علت عدم رفع مشکلات ناامید خواهد شد.
وی اظهار نمود: برای رفع این چالش ما نیاز داریم که از قبل یکسری زمینه ها را فراهم نماییم، بعد کارآفرینان را دعوت به حضور در این رویدادها نماییم.
سعدآبادی، توسعه خلاقیت در جوانان برای ایده پردازی را در ارتباط با آموزش های دوره کودکی دانست و افزود: سبک تعلیم و تربیت ما بگونه ای است که خلاقیت را در کودکان از دوران مدرسه می کشد؛ چون که از دوران دبستان یکسری موضوعات به آنها عرضه می دهیم، بدون آنکه نوآوری در آنها تقویت شود و این در شرایطی است که سیستم آموزشی باید بگونه ای باشد که دانش آموزان را تشویق به عرضه نظر کند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، رفع این چالش را نیازمند راهکارهای کوتاه مدت و دراز مدت دانست و تصریح کرد: در راهکارهای دراز مدت نیاز داریم تا سیستم تعلیم و تربیت کشور متحول شود، ضمن آنکه خانواده ها نیاز کودکان را به عرضه خلاقیت، تشویق کرده و اجازه دهند کودکان در جمع آنها سخنرانی کنند.
وی با اشاره به اینکه سخنرانی کودکان در جمع خانوادگی بسیار رایج است، اضافه کرد: در خیلی از کشورها راهکارهایی را برای تربیت کودکان دارند که هم خلاقیت را در آنها پرورش می دهند و هم به آنها مفهوم وام گرفتن، کسب و کار و کارآفرینی را آموزش می دهند، ولی ما از این نوع اقدامات در کشور نداریم.

چکار نماییم که خلاق شویم
سعدآبادی ضمن اشاره به راهکارهای کوتاه مدت برای توسعه خلاقیت در کودکان، اظهار نمود: در این حوزه یکسری راهکارها وجود دارد که می توانیم برای توسعه خلاقیت اجرایی نماییم، بعنوان مثال اگر فرد راست دست است، کارهایی را که تا امروز با دست راست انجام می داده، با دست چپ انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه چنین اقداماتی باعث فعال و تقویت شدن بخش خلاقیت مغز می شود، تصریح کرد: علاوه بر آن نیاز است تا در مورد نحوه فعال شدن استارتاپ ها در سایر کشورها مطالعات بیشتری داشته باشیم. این امر باعث خواهد شد که باردیگر ما به دنبال ساختن چرخ نرویم و ایده پردازی هایی نماییم که قبلا وجود داشته است.
سعدآبادی با اشاره به اینکه بعضی از کپی کاری ها از ایده های خارجی که به کشور وارد شد، موفق بوده است، نمونه آن ایده هایی را که در داخل کشور اجرایی شدند در حوزه های حمل و نقل و خرید اینترنتی دانست.
وی با اشاره به اینکه وقتی از کودکان پرسیده می شود که در آینده چکاره خواهند شد بطور قطع پاسخ می دهند که دکتر شوند، اظهار داشت: در صورتیکه امروز ما بیشتر از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم.
سعدآبادی ضمن اشاره به جایگاه بالای کارآفرینان خلاق در دنیا، اظهار نمود: ازاین رو ما نیاز داریم که در رسانه ها درباره تعاریف کارآفرینی به مردم آموزش دهیم. این دسته از افراد زندگی مهیج و جذابی دارند و اگر در این حوزه اطلاع رسانی شود، به تدریج جامعه به سمت کارآفرینی حرکت خواهد نمود.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان است که هر سال در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۸ آبان تا ۴ آذر برگزار می گردد.
در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه اندازی کسب و کار فکر و کسب و کار شخصی خویش را آغاز کنند. عقیده بسیاری بر این است که این کمپین عظیم جهانی می تواند سبب ترفیع جایگاه کارآفرینی در اذهان و افکار شده و مشوقی جهت راه اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه شود.
این رویداد مراسمی برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است؛ کسانی که ایده های خویش را حیات بخشیدند و کسب و کاری را پایه گذاری کرده و سبب رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.




منبع:

1399/09/01
22:27:20
5.0 / 5
94
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری