حمایت دولت از كسب و كارهای نوپا در دوران كرونا

حمایت دولت از كسب و كارهای نوپا در دوران كرونا

ارتباط با مشتری: اجرای طرح حمایتی دولت از کسب و کارهای خرد و نوپا در دوران کرونا و توجه به وضع معیشت و درآمد خانوارهای لطمه دیده و لطمه پذیر با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد گام موثری در جهت خوداشتغالی و پایدارسازی اشتغال زنان و گروههای لطمه پذیر است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، پروژه ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺳﺎزی برای ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘی ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎن ﺑﺎردار در دوره کووید ۱۹ ذﻳﻞﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎری ﻣﺸﺘﺮک وزارت ﺗﻌﺎون، ﻛﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋی و ﺻﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ در سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمده که مسئولیت و نظارت بر این پروژه بر عهده وزارت کار است.

محوریت اشتغال این پروژه، ﮔﺮوهﻫﺎی آﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ اﺟﺘﻤﺎﻋی همچون ناشنوایان، زنان باردار، زﻧﺎن سرپرست خانوار و سالمندان هستند که از این طریق ضمن خوداشتغالی، به درآمدزایی و ارتقاء سطح رفاه و معیشت آنها کمک می شود.

علاء الدین ازوجی، مدیر کل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال زنان سرپرست خانوار و گروه های لطمه پذیر را با اهمیت ترین دستاورد طرح مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق جمعیت ملل متحد در پروژه توسعه کسب و کارهای خرد و نوپا است عنوان کرده و می گوید: شرایط خیلی مشکل کرونا، لطمه به خانوارها و کسب وکارها و سیاست های مدیریتی دولت در خصوص به حداقل رساندن تبعات ناشی از کرونا برخانواده ها و اقشار لطمه پذیر، وزارت کار را بر آن داشت که برمبنای رسالت خود از ابعاد مختلف به بحث های اشتغال و توانمندسازی را در این شرایط ورود کند.

وی با تاکید بر پاسخگویی به نیازهای گروه های لطمه پذیر و اشتغال زنان سرپرست خانوار در این طرح می گوید: طراحی و پیاده سازی پروژه از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسهیلگری یک NGO و موافقت UNFP (صندوق جمعیت ملل متحد) در مشارکت و ارائه کمک های فنی و حمایتی، تولید اقلام کاملاً استاندارد با ضوابط اعلامی وزارت بهداشت، تولید در ۱۱ واحد کوچک و متوسط و نوپا در چهار استان کرمانشاه، لرستان، فارس و تهران همچون این اقدامات است.

کسب وکارهای خرد و کوچک و نوپا نقطه آغازین حرکت کارآفرینان بوده وغالبا نوآوری های مختلفی در آنها شکل می گیرد.

مهمترین خاصیت در بحث توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک کمک به تداوم فعالیت آنها بوسیله ایجاد بازار فروش و سفارش گیری است.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، هم اکنون خیلی از کشورها، درصد بالایی از سهم سرانه ملی خودرا به کسب وکارهای خرد و نوپا اختصاص داده و از این طریق زمینه توسعه بازار کار، اشتغال پایدار و پشتیبانی از کارافرینان را فراهم نموده اند.





منبع:

1400/04/28
08:01:58
0.0 / 5
43
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری